Tuesday, 20 December 2016

Cara Urus Masa Antara Bisnes dan Tanggungjawab Lain

Biasanya awal pagi buat senarai to-do-list dulu. Kalau rajin buat sebelum tidur lagi.

Pagi banyak digunakan untuk bisnes, basuh baju, exercise dan juga masak. Biasanya jarang Kak Kam kemas rumah waktu pagi sebab waktu pagi merupakan masa produktif untuk Kak Kam.

Lepas lunch tu biasa masa kurang produktif sebab tend to mengantuk. So gilir-gilir buat kerja rumah dan bisnes masa ni.

Sebelum buat Shaklee time management ke laut. Banyaaak masa sangat tengok tv berjam-jam la, bersantai la, macam-macam. Sekarang lebih hargai masa dan cuba elak dari buat perkara yang membazir masa.

Kalau ada tools yang membolehkan kita jimat masa memang akan digunakan sebaiknya. Dulu kain baju lipat. Sekarang tak lagi bila dah tau tips jimat masa urus pakaian. Heaven sungguh bila takde longgokan baju untuk dilipat.

Jadual waktu harian pun buat. Ala macam jadual waktu sekolah tu. Tapi susah sikit nak ikut. Lebih banyak buat ikut dan asalkan kerja siap.

Apapun masih banyak lagi yang perlu dibaiki dalam mengurus masa. Terutamanya masa untuk siapkan entry blog. Biasanya ambil masa berhari nak siapkan satu entry.

Lepas ni aim nak siapkan 1 entry dalam masa kurang setengah jam je macam otai-otai buat. Wish me luck!

Lagi tips urus masa di sini : http://bit.ly/2g2dHfg


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...