Monday 19 December 2016

Khasiat biji labu dalam Nutriferon

Menu hari ni masak lemak putih labu. Berkebetulan pulak dengan topik yang nak dikongsi hari ni iaitu labu. Labu antara makanan yang disebut dalam Alquran sebagai yaqteen. Ayat 146 surah As-Saffat.

Kalau nak tahu labu merupakan makanan yang dimakan oleh Nabi Yunus setelah keluar dari perut ikan nun. Di mana ketika itu Nabi Yunus mengalami kecederaan fizikal yang sangat teruk - tubuhnya amat lemah, sakit-sakit, rambut gugur, tubuh melecur akibat berada dalam perut ikan yang berasid itu. Dan pulih serta menjadi bertenaga setelah makan labu.

Jadi dari sini kita tahu memang banyak khasiat labu ni. Selain itu, labu juga merupakan makanan kegemaran Rasulullah.

Salah satu produk Shaklee juga mengandungi labu atau lebih tepat biji labu iaitu nutriferon. Biji labu digunakan untuk menghasilkan interferon semulajadi dalam tubuh di mana ia merupakan satu-satunya interferon semulajadi di dunia.

Ia adalah hasil kajian selama 40 tahun, formula eksklusif dipatenkan oleh Shaklee dan tidak dijual di kedai biasa. Hanya di Shaklee.

Nutriferon dapat mengukuhkan sistem imun seawal 3 hari. Bila sistem imun kebal kita tak akan mudah mendapat penyakit dan jika sakit pun ia tidak berlarutan atau kronik.

Nutriferon ni memang antara produk favourite. Bila rasa nak demam-selsema, bersin, gatal-gatal tekak bila ambil nutriferon tak jadi nak demam. =)

Banyak lagi manfaat biji labu. Antaranya
~cantikkan kulit dan mengurangkan kedutan
~atasi masalah kecacingan
~baik untuk kesihatan lelaki (prostat)
~melawan kanser
~awet muda
~antioksidan
~memerangi virus,kuman dan mikrob
~atasi jangkitan kulat
~mengurangkan senggugut dan lain-lain.

Untuk ubat cacing, biji labu perlu dihancurkan dan diminum airnya. Nak lagi senang, ambil je nutriferon.

Yang sering sakit2, demam,selsema, batuk dan selalu MC memang digalakkan ambil ni. Bolehlah kurangkan jumlah MC yang diambil nanti.

Sementara ada promosi ni boleh contact Kak Kam. 013 924 3387.


No comments:

Post a Comment