Thursday, 22 October 2015

8 Tips Supaya Cepat Dapat Jodoh

Ada orang yang dipermudah jalannya dalam mendapat jodoh. Ada juga orang yang dah makin bertambah usia tapi tak juga bertemu jodoh. Ajal, maut, jodoh semuanya telah ditentukan oleh Allah cuma ia boleh diubah dengan doa. Bila lihat kawan-kawan seusia masing-masing dah pun berpasangan, kadang-kadang hati kita turut terusik. Cemburu pun ada melihat kebahagiaan orang lain sedangkan kita masih lagi sendiri. 

Yang penting jangan cepat berputus asa dalam usaha mencari jodoh. Tips yang diberikan oleh Dato' Ustazah Siti Norbahyah ini mungkin boleh membantu untuk yang ingin mendapat jodoh:




1. Berdoa selepas solat lima waktu
Berdoalah dengan bahasa apa sekalipun setiap kali selepas solat lima waktu supaya diringankan jodoh. Katanya, berdoalah dari sekarang kerana doa memerlukan masa untuk dikabulkan.

"Ketika saya di Tingkatan Satu, ibu saya sudah pun menyuruh saya berdoa supaya diringankan jodoh di samping berdoa untuk lulus dalam peperiksaan. Saya mengamalkan doa Akashah kerana banyak khasiat dan kelebihan yang terkandung dalamnya," beliau berkongsi amalannya.

2. Berdoa pada waktu tengah malam 
Menurutnya, Rasulullah SAW ada menyebut dalam satu hadis bahawa berdoa pada waktu tengah malam (waktu qiamullail) yang mana Allah SWT mustajabkan doa sama ada hajat dunia mahupun akhirat. Di samping melakukan solat sunat pada tengah malam, berdoalah supaya apa yang kita hajati terutama dalam soal jodoh dimustajabkan.

3. Doa ibu bapa
Ibu bapa perlu berdoa supaya anak-anak mereka dipermudahkan urusan jodoh. Doa ibu bapa boleh membantu mempercepatkan jodoh anak-anak terutamanya yang masih belum bertemu jodoh akibat halangan-halangan yang tertentu. 

4. Puasa pada hari lahir
Puasa ini dipanggil puasa hajat. Ujarnya, pada hari tersebut kita dilahirkan dalam keadaan bersih tanpa sebarang dosa. Jadi, berpuasalah pada hari kita dilahirkan supaya hajat kita dipermudah dan dikabulkan oleh Allah SWT. 

5. Solat sunat taubat
Beliau menyarankan agar melakukan solat sunat taubat terlebih dahulu pada waktu tengah malam sebelum berdoa supaya diringankan jodoh. 

"Kita mahu Allah menunaikan hajat kita, tetapi kita dengan Allah belum selesai dan bersih. Jadi, mintalah ampun terlebih dahulu sebelum berdoa memohon hajat," katanya.

6. Pohon restu ibu bapa
Tanyalah ibu bapa terlebih dahulu apabila kita sudah berkenan pada seseorang. Mungkin getaran hati ibu memberi isyarat jodoh yang terbaik kepada kita seperti yang berlaku kepada Dato' Ustazah Siti Nor Bahyah sendiri. Beliau mengakui menerima kiriman surat daripada beberapa orang lelaki termasuk suaminya sendiri, Ustaz Wan Akashah Wan Abdul Hamid dan semua surat tersebut ditunjukkan kepada ibunya sebelum mengambil apa-apa tindakan. 

"Apabila ibu saya membaca surat yang dikirimkan oleh suami ketika itu, dia memberitahu saya bahawa ada getaran di hatinya dan membenarkan saya membalas surat tersebut."

Sebelum berkahwin, Ustaz Wan Akashah juga pernah mengirimkan surat kepada keluarganya di Malaysia untuk meyakinkan mereka bahawa beliau mampu menggalas tanggungjawab sebagai suami di samping tidak mengabaikan pelajarannya di Mesir. Ternyata, surat yang dikirimkannya itu berjaya meyakinkan keluarganya bahawa beliau mampu untuk berkahwin. 

Jika ibu bapa tidak bersetuju dengan pilihan yang dibuat sedangkan dia sudah baik dengan kita, saran beliau supaya pujuk ibu bapa dengan baik, berdoalah supaya Allah SWT melembutkan hati mereka agar menerima pilihan kita seadanya. 

7. Amalkan doa-doa pilihan
Antara doa-doa yang boleh dijadikan amalan ialah daripada Surah Yusuf, ayat empat untuk memudahkan dan mendapatkan jodoh yang baik.


Surah Yusuf : Ayat 4

Ujarnya lagi, doa Nabi Musa dalam Surah al-Qasas, ayat 24 patut diamalkan kerana doa ini adalah untuk sesuatu hajat yang dirasakan amat mendesak. Jelas beliau lagi, doa ini menjadi amalannya sehingga kini. 

Surah al Qasas : Ayat 24

"Dalam doa, kita tidak boleh meminta dengan cepat, tetapi doa ini membolehkan kita mencapai sesuatu hajat dengan cepat," katanya.

8. Solat hajat
Jika kesemuanya sudah diamalkan, maka langkah yang terakhir ialah melakukan solat sunat Hajat memohon agar dipermudah dan dipertemukan dengan pasangan yang baik, dunia dan akhiratnya. 

Kita sebagai umat Islam hanya mampu merancang, berusaha dan bertawakal tetapi Allah SWT yang akan menentukan segala-galanya. Menurut beliau lagi, 'black magic' antara faktor yang menyebabkan jodoh terhalang. Oleh itu, saran beliau supaya membaca surah Yunus ayat 81 untuk membatalkan sihir dan ilmu hitam. 

Surah Yunus : Ayat 81

Sumber : Majalah Anis, bilangan 172.

Siti Nor Kamilah
Pengedar Sah Shaklee
ID 885322
SMS/Whatsapp 013-924 3387


  

Tuesday, 20 October 2015

Vitamin Untuk Bakal Pengantin

Sekarang dah pun bulan Oktober. Bulan depan dah start cuti sekolah. Pasti ramai yang akan menamatkan zaman bujang. Dalam sibuk membuat persiapan perkahwinan, bakal pengantin jangan lupa ambil berat tentang kesihatan juga. Tak nak la bila tiba hari bahagia nanti tiba-tiba jatuh sakit pula.

Bakal pengantin pun kena ambil vitamin ke? Sudah semestinya. Pasti pengantin perempuan mahu kelihatan cantik di hari perkahwinan lebih-lebih lagi nak kelihatan cantik untuk suami tersayang. Pengantin lelaki apa kurangnya. Mahu kelihatan segak dan tampan juga. Biar sama cantik sama padan.

Vitamin yang disyorkan untuk bakal pengantin ini bukan sahaja untuk luaran malah untuk kesihatan dalaman juga. 2 dalam 1 la. Apakah vitamin Shaklee yang dicadangkan untuk bakal pengantin?

Untuk Bakal Pengantin Perempuan


ESP
Bagi yang belum pernah tahu, ESP merupakan protein dalam bentuk serbuk soya yang sangat famous untuk kecantikan. ESP merangsang pembentukan semula kulit, mengurangkan kedutan, mengurangkan masalah jerawat, menjadikan kulit berseri-seri, mencerahkan kulit serta dapat mengurangkan parut. Bila amalkan ESP secara konsisten, seluruh tubuh akan mendapat kesan positif bukan hanya setakat kulit muka sahaja. Selain itu, ESP memberi rasa kenyang dan dalam masa yang sama dapat bagi tenaga (mengurangkan keletihan).

Vitalea
Vitalea ni multivitamin yang lengkap dengan nutrisi untuk keperluan harian. Ia memberi tenaga dan dalam masa yang sama Vitalea juga dapat mencantikkan kulit. Ia memberi efek kemerah-merahan pada kulit wajah. Amalkan secara konsisten dan anda pasti akan dapat lihat hasilnya.

Alfalfa
Alfalfa ni boleh diibaratkan sebagai jamu moden untuk kesihatan dalaman wanita. Ia dapat mengurangkan keputihan, membantu mengurangkan simptom prahaid (PMS), menyingkir lemak dan mengurangkan keletihan. Alfalfa juga berfungsi mencuci hati, darah dan usus. Kesannya, ia dapat mengurangkan toksik dalam badan dan seterusnya dapat mencantikkan kulit. Tetapi perlu diingat alfalfa tidak sesuai diambil oleh pesakit SLE dan pesakit auto-imun yang lain.

B Kompleks
B kompleks berfungsi memberi tenaga, mengelak stress dan insomnia, dan juga dapat membantu mengurangkan masalah senggugut. Untuk kulit pula, ia dapat mengatasi masalah kulit kusam. B kompleks juga perlu diambil seawal mungkin bila dah berkahwin sebagai persediaan untuk hamil. Asid folik yang terkandung dalam B kompleks Shaklee dapat mengurangkan risiko kecacatan tiub neural pada bayi. 

Untuk Bakal Pengantin Lelaki 


Vitalea 
-sama seperti di atas-

Zink 
Zink penting untuk kesihatan prostat, membantu meningkatkan kemampuan seksual lelaki dan juga meningkatkan kiraan sperma yang sekaligus dapat meningkatkan peluang pasangan untuk hamil. Zink juga dapat meningkatkan sistem pertahanan badan dalam melawan penyakit. 

Vitamin E
Vitamin E dapat meningkatkan kiraan sperma, tingkatkan tenaga seksual dengan membekalkan lebih oksigen dan juga dapat meningkatkan kesuburan dengan mengurangkan radikel bebas yang merosakkan sperma. 

Vitamin untuk bakal pengantin ini boleh diambil sebulan sebelum hari perkahwinan. Tapi kalau ambil lagi awal lagi bagus (3 atau 4 bulan sebelum). 

Dengan pengambilan vitamin Shaklee ni, percayalah. Tak perlu ambil ubat kuat atau yang seumpama dengannya yang berlambak di pasaran yang kita tak tahu pun bahan apa yang digunakan. Jangan kerana kesan produk yang tidak selamat itu menyebabkan kita merana seumur hidup. Dengan Shaklee, anda tidak perlu risau kerana ia tentunya selamat. 

Untuk vitamin E, bulan ni ada promosi Beli 2 Diskaun 50%. Jadi anda hanya beli pada harga 1 botol tapi dapat 2 botol. Hanya untuk bulan ni sahaja.   

Untuk order hubungi :

Siti Nor Kamilah 
Pengedar Sah Shaklee
ID 885322
SMS/Whatsapp 013-924 3387


Monday, 19 October 2015

Vitamin Untuk Haid Tidak Teratur

Antara masalah yang biasa dihadapi oleh wanita ialah masalah haid yang tidak teratur. Bukan sahaja anak dara, wanita yang dah berkahwin pun ramai yang alami masalah ni. Lebih-lebih lagi lepas bersalin. Kerana perubahan hormon.

Alhamdulillah setakat ni saya belum pernah menghadapi masalah tersebut. Kalau lewat 2, 3 hari tu normal la. Tapi saya amat memahami mereka yang mengalaminya. Lebih-lebih lagi bagi yang telah berkahwin. Agak sukar untuk menentukan waktu subur.

Saya banyak juga mendapat customer yang mempunyai masalah haid tak teratur ni. Dan alhamdulillah banyak yang dah berjaya dapat kitaran haid yang normal lepas ambil GLA Complex. Kebanyakannya belum habis sebotol pun dah dapat kesan. Alhamdulillah. Apapun ia bukannya magic.



Dengan harga yang tak sampai RM 100 pun sebotol untuk kegunaan 1 hingga 2 bulan dan ia dapat menyelesaikan masalah yang telah lama berlanjutan, pasti ia pelaburan yang berbaloi.

Tak naklah jadi macam Puan Ija ni. 

Haid Tidak Teratur Buat Dia Emo Sokmo, Suami Pun Bingung from iReach HD on Vimeo.

Promosi bulan Oktober :

Beli 6 dapat 7
Beli 2 diskaun 5%

Saya ingin membantu anda yang mengalami masalah haid tak teratur ni. Hubungi :

Siti Nor Kamilah
Pengedar Sah Shaklee
ID 885322
SMS/Whatsapp 013-924 3387

Sunday, 18 October 2015

Pengedar Shaklee Jerteh, Terengganu

Assalamualaikum. Saya merupakan pengedar sah Shaklee (Shaklee Independent Distributor) sejak tahun 2012. Saya bernaung di bawah Group Mamafaiz dan Jutawan-jutawan Shaklee atau lebih dikenali sebagai Group Jutawan Shaklee. 

Shaklee tidak dijual di farmasi atau toko-toko jamu atau di mana-mana outlet. Jika ada, anda perlu tahu ia bukanlah stokis Shaklee kerana Shaklee tiada stokis. Shaklee hanya mempunyai cawangan di beberapa buah negeri termasuklah salah satunya di Kota Bharu, Kelantan. Selain daripada cawangan tersebut, Shaklee hanya boleh didapati melalui pengedar yang sah macam saya. Jika anda berada di Jerteh, boleh dapatkan vitamin Shaklee melalui saya.

Saya komited dalam bisnes Shaklee di mana ia merupakan bisnes yang saya jalankan secara sepenuh masa. Jika anda membuat pembelian dari saya, saya boleh dihubungi bila-bila masa sahaja tanpa risau jika lost contact. Saya boleh dihubungi melalui sms, call, whatsapp, telegram melalui no. 013-924 3387. Emel ohvitamin@gmail.com. Atau pm di Facebook : Siti Nor Kamilah. Untuk maklum balas yang segera boleh sms atau whatsapp.  



Saturday, 17 October 2015

Vitamin Untuk Ibu Hamil Trimester Pertama

Apabila disahkan mengandung, perkara pertama yang biasanya ibu hamil lakukan ialah mendaftar di klinik ibu mengandung sama ada di klinik kerajaan atau klinik swasta.

Selain itu, perkara yang amat penting yang bakal ibu perlu titik beratkan ialah pengambilan vitamin atau suplemen. Sudah tentu kita ingin memberikan yang terbaik untuk permata hati yang bakal lahir. Pengambilan suplemen salah satu caranya. 

Apakah vitamin yang penting untuk ibu hamil semasa trimester pertama?

1. ASID FOLIK 
Asid folik merupakan salah satu vitamin yang sangat penting lebih-lebih lagi pada trimester pertama kerana perkembangan tiub neural fetus berlaku dalam tempoh ini. 

Kekurangan asid folik akan menyebabkan berlakunya kecacatan tiub neural iaitu spina bifida.

Asid folik juga penting untuk perkembangan otak dan penghasilan tulang belakang. Dos yang diperlukan ialah 400 mcg asid folik setiap hari. 

2. ZAT BESI ATAU IRON
Mengikut World Health Organization (WHO), masalah yang paling biasa berlaku pada ibu hamil ialah masalah anemia atau low HB. Zat besi penting kerana ia menghasilkan hemoglobin yang terdapat dalam sel darah merah.

Antara tanda-tanda kurang zat besi ialah ibu hamil akan cepat rasa letih, selalu rasa mengantuk, susah nak fokus dan yang lebih serius akan menyebabkan pitam.

Kekurangan zat besi akan menyebabkan masalah sukar untuk hamil / tak subur, keguguran pada awal kehamilan (biasanya 8 minggu),bayi lahir tak cukup bulan dan meningkatkan risiko kematian pada ibu semasa bersalin. Dos yang diperlukan ialah 29 mg zat besi setiap hari.

3. VITAMIN C
Vitamin C penting dalam meningkatkan sistem imun (pertahanan) badan. Selain itu, pengambilan vitamin C membantu meningkatkan penyerapan asid folik dan zat besi. 

4. KALSIUM
Kalsium penting untuk tulang, gigi, otot, jantung dan lain-lain. Kalau nak tahu, untuk berdegup jantung kita memerlukan kalsium. Hebat kan fungsi kalsium? Bila berlaku cramp, itu tandanya ibu hamil tak cukup kalsium. Dos yang diperlukan ialah 1000 mg setiap hari. 

5. OMEGA 3 / DHA
Kalau nak anak pandai dan mata yang cantik (sempurna), wajib ambil Omega 3. Kenapa? Kerana Omega 3 penting untuk mata dan otak. Dos yang diperlukan ialah 300 mg DHA setiap hari. 


Siti Nor Kamilah
Pengedar Sah Shaklee
id 885322
SMS/Whatsapp 013-924 3387

Monday, 12 October 2015

Buat Rumah Secara Tunai. Ini Mungkin Salah Satu Caranya.

Pernah tak terfikir untuk buat rumah secara tunai? Saya dulu rasa macam it's impossible. Sampai la saya jumpa contoh depan mata saya sendiri. Ada saya ceritakan dalam entry lama : Buat rumah cash vs buat rumah dengan pinjaman bank. Ia tak mustahil sebenarnya (bagi yang tak tahu la). Bagi yang dah tahu mungkin boleh anggap ini sebagai refresher :)

Baru-baru ni saya tengok sharing ni daripada seorang Master Coordinator Shaklee. Lagi la kuat keyakinan saya yang saya mampu buat rumah secara tunai. Beliau ada menceritakan bahawa beliau gunakan bonus Shaklee untuk bina rumah. 

Bonus Shaklee dibayar pada 15 haribulan setiap bulan. Jadi beliau akan bayar kontraktor setiap 16 atau 17 haribulan setiap bulan. Rumah beliau siap dalam masa 7 bulan. Dengan menggunakan bonus Shaklee. Tanpa pinjaman langsung.


Masing-masing ada sebab tersendiri bila join Shaklee atau pun mana-mana bisnes lain. Tapi jika anda berimpian untuk buat rumah secara tunai, ini mungkin salah satu caranya. Contoh dah ada depan mata. Shaklee salah satu medium untuk kita capai cita-cita dan impian. 

Macam saya sendiri, salah satu sebab saya join Shaklee ialah sebab nak jadi surirumah dengan pendapatan sekurang-kurangnya 5 angka sebulan. Saya nak time freedom. Saya nak financial freedom. Ada yang saya dah capai. Masih banyak lagi yang belum jadi kenyataan. 

Nak buat rumah secara tunai dengan Shaklee? Ini bukan janji manis MLM tapi anda nak, anda buat, anda dapat. Simple je. 



Siti Nor Kamilah
Pengedar Sah Shaklee
ID 885322
SMS/Whatsapp 013-924 3387

Wednesday, 7 October 2015

16 Makanan Untuk Atasi Sembelit Pada Kanak-kanak

Masalah sembelit sering berlaku pada kanak-kanak terutamanya selepas kita mula bagi makanan pejal kepada mereka. Sembelit biasanya berlaku apabila kanak-kanak buang air besar kurang 3 kali dalam seminggu. 

Ada sembelit yang disebabkan susu tepung yang tidak sesuai. Selain itu, kurang pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan juga turut menyumbang kepada berlakunya sembelit. 

Walau bagaimanapun, kadang-kadang kita sebagai ibu rasa dah beri anak makan sayur dan buah-buahan secukupnya tapi sembelit masih juga berlaku.

Semasa Khadijah (anak perempuan saya) berumur lebih kurang 3 tahun, sembelit sering juga terjadi. Sampai berpeluh-peluh duduk dalam tandas sebab terlalu lama. Masa tu belum cuba Shaklee, jadi penyelesaiannya, jumpa doktor. 

Ibu muda ini juga mengalami masalah yang sama. Sampai buntu nak buat apa untuk selesaikan masalah tersebut. Mak mana yang tak sayang anak kan?


Selain tips yang dikongsikan di atas, banyak makanan semulajadi yang boleh diberikan untuk masalah sembelit.

16 makanan yang dapat mengatasi masalah sembelit pada kanak-kanak : 



1. Brokoli
Brokoli  mengandungi serat yang tinggi, di mana ia membantu dalam pergerakan usus. Ia boleh dijadikan salad, dimasukkan ke dalam sup atau atau dimakan secara mentah (jika anak anda suka). 



2. Lobak merah
Lobak merah tinggi dengan serat dan membantu dalam penghadaman. Serat juga merangsang penghasilan jus gastrik dan memastikan pergerakan usus lancar. 




3. Bayam
Bayam bukan sahaja kaya dengan zat besi, malah ia dilengkapi dengan nutrisi penting yang mencuci dan membina semula saluran usus. Ia juga memastikan bahan buangan dikeluarkan oleh tubuh pada masa yang betul. 




4. Oren
Oren kaya dengan vitamin C, yang membantu meningkatkan sistem imun dan kekalkan kesihatan tubuh, termasuklah kesihatan sistem penghadaman. Ia juga kaya dengan serat, yang membuatkan pergerakan najis lebih lancar dan mencegah sembelit. Ia seeloknya dimakan begitu sahaja, dan bukannya diambil dalam bentuk jus. Ini kerana serat dalam buah oren yang dijadikan jus akan hilang. Ambil 1 hingga 2 biji oren sebelum tidur dan juga selepas bangun tidur. Ia akan membantu merangsang usus. 




5. Nenas
Jus nenas merupakan julap semulajadi yang dapat membantu pergerakan usus. Ia juga membantu mengawalselia sistem penghadaman dan mencegah sembelit. Untuk kesan yang optimum, jus nenas yang disediakan sendiri adalah lebih baik berbanding jus nenas yang dijual di pasaran. Adalah disyorkan untuk mengambil setengah gelas jus nenas setiap pagi untuk kanak-kanak yang mengalami masalah sembelit. 




6. Epal
Ada betulnya pepatah 'an apple a day keeps the doctor away'. Salah satunya ialah kerana epal membantu sistem penghadaman berfungsi dengan lebih baik. Epal juga boleh membantu dalam masalah cirit-birit. Ini kerana epal bertindak sebagai agen pengumpulan yang membantu bahan buangan bergerak dalam sistem penghadaman. 



7. Ubi keledek
Ubi keledek juga salah satu makanan yang tinggi serat, justeru ia amat membantu dalam mencegah sembelit. 


8. Oat
Oat dikenali sebagai makanan yang bagus untuk menurunkan kadar kolesterol. Ia juga sebenarnya bagus untuk sistem penghadaman. 




9. Lemon
Sejak dari dulu lagi lemon digunakan dalam perubatan Ayurveda sebagai rawatan untuk masalah sembelit. Lemon dipercayai bertindak sebagai agen pembersih yang membantu dalam detoksifikasi tubuh dan mencuci usus. Segelas air suam yang dicampur dengan lemon dan sedikit garam yang diambil di awal pagi, membantu pergerakan najis dalam usus.



10. Prun
Buah prun kaya dengan serat, vitamin A dan potassium dan sangat bagus untuk merawat sembelit. Ia mengandungi sorbitol yang bertindak sebagai julap semulajadi. Prun melembutkan najis supaya dapat keluar dengan lancar. Jika tidak suka makan buahnya, ia boleh juga diambil dalam bentuk jus. 



11.Buah tin
Buah tin terkenal sebagai julap semulajadi yang berkesan, sama ada diambil buahnya yang masak atau yang dikeringkan. Apabila diambil dengan segelas susu, ia merangsang usus dan memudahkan perjalanan najis dalam usus. Ambil sebelum tidur dan teruskan pengambilan sehingga sembelit hilang.

 
12. Beras perang
Beras putih iaitu beras yang biasa kita gunakan mengandungi serat yang paling sedikit berbanding beras-beras lain. Manakala beras perang mengandungi lebih serat dan juga lebih sihat. Jika tidak suka rasanya, boleh juga ambil beras perang Basmathi yang rasanya lebih sedap.



13. Aloe vera
Aloe vera yang biasanya digunakan untuk masalah kulit dan rawatan kecantikan, juga dapat membantu masalah berkaitan penghadaman, terutamanya sembelit. Aloe vera dipercayai mempunyai fungsi julap semulajadi yang merangsang pengosongan usus secara semulajadi. Pengambilan hanya 1 sudu besar isi aloe vera 2 kali sehari dapat menunjukkan kesan yang memberangsangkan. Selain itu, aloe vera juga dapat membantu membuang toksin dari perut.    



14. Jambu batu
Pengambilan jambu batu secara konsisten dapat membantu mencegah dan merawat sembelit di kalangan kanak-kanak secara semula jadi. Beberapa kajian menunjukkan jambu batu menggalakkan pengeluaran mukus, yang bertindak merangsang peristalsis (pergerakan kembang kuncup otot dalam usus) dan seterusnya memudahkan najis keluar. 


15. Flaxseed
Flaxseed merupakan salah satu sumber serat dan merupakan makanan terbaik untuk masalah sembelit di kalangan kanak-kanak mahupun orang dewasa. Penyediaan flaxseed boleh dipelbagaikan, sama ada ditambah ke dalam bijirin sarapan pagi atau dicampur dalam segelas air. Serat dalam flaxseed bukan sahaja efektif untuk masalah sembelit. Ia juga baik untuk penyakit diabetes, hipertension, penyakit jantung, obesiti dan juga kanser. 
 

16. Air
Yang terakhir iaitu air bukanlah termasuk dalam makanan. Pengambilan air merupakan langkah yang paling mudah dan berkesan dalam mencegah sembelit. Biasanya kanak-kanak agak sukar untuk minum air dalam jumlah yang banyak, lebih-lebih lagi jika tiada siapa yang mengingatkan mereka. Kanak-kanak perlu mengambil 5 hingga 7 gelas air sehari, lebih-lebih lagi ketika mengalami sembelit.  

Semoga sama-sama mendapat manfaat daripada perkongsian ini.

Siti Nor Kamilah
Pengedar Sah Shaklee
SMS/Whatsapp 013-924 3387


Sunday, 4 October 2015

50 Idea Susun Atur untuk Dapur

Saya suka simpan gambar-gambar organizing atau susun atur dapur yang saya dapat dari pinterest kebanyakannya. Maklumlah dapur merupakan tempat yang paling banyak kita sebagai mak-mak habiskan masa. Bila dapur teratur barulah seronok sikit nak duduk lama-lama. 

Saya belum ada dapur yang proper, tiada kabinet dapur (sebab duduk rumah sewa je). Jadi idea ni banyak membantu organize dapur saya. 

Selain itu, ia boleh dijadikan idea untuk dapur idaman saya nanti bila dah ada rumah sendiri. Dah terbayang-bayang di minda rupa dapur saya tu. InsyaAllah moga ada rezeki suatu hari nanti. 































































































































































Pengedar Sah Shaklee
Siti Nor Kamilah
ID 885322
SMS/Whatsapp 013-924 3387

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...