Thursday, 8 December 2016

Kritikan dan Cemuhan Menjadi Penguat Semangat

Bila buat keputusan untuk buat bisnes Kak Kam tahu yang ada banyak cabaran yang akan ditempuhi. Namun tak sangka pula cabaran tersebut sebegini hebat.

Bila orang terdekat sendiri meremehkan dan mencabar kita untuk buktikan kita boleh berjaya. Sedikit sebanyak buatkan diri rasa down namun bukan melemahkan semangat sampai nak berhenti buat bisnes.  Tapi dengan kata-kata tersebutlah membuatkan Kak Kam makin berkobar-kobar untuk berjaya.

Kalau nak diceritakan memang banyak. Terlalu berat sampai buatkan kita menitiskan air mata. Apa pun Kak Kam percaya apa yang dilalui ni hanyalah sedikit berbanding orang yang jauh lebih berjaya.

Bila baca kisah kejayaan orang, kita tahu kita pun takkan mampu menghadapi cabaran yang mereka lalui. Sebab cabaran kita jauh lebih ringan daripada mereka. Maknanya banyak lagi cabaran mendatang yang perlu ditempuhi kalau nak lebih berjaya.

Selagi kita belum pernah dikutuk, disindir maknanya jauh lagi perjalanan kita. Sebab orang dah berjaya ni macam-macam yang mereka dah lalui. Kutukan dan kejian adalah perkara biasa.

Perjalanan setiap orang berbeza. Ada yang cepat ada yang lambat. Jika lambat ia bukan bermakna yang kita tak akan berjaya. Cuma kita kena percaya dan yakin yang kita akan berjaya di saat tiada yang yakin dengan kita. Dengan syarat apa yang kita buat tu betul.

Walaupun begitu, terlalu banyak juga pertolongan yang Kak Kam terima. Terima kasih buat yang banyak menyokong Kak Kam walaupun mereka sendiri masih ragu-ragu.

Kita sendiri pun tak tahu apa yang Allah sediakan untuk kita di masa depan. Apa yang boleh dibuat ialah buat je kerja kita. Let Allah do the rest.


Ingin dapatkan produk Shaklee? Sms/whatsapp 013-924 3387 (Kamilah) untuk order dan sebarang pertanyaan

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...