Monday, 22 April 2013

Tiada lagi eyebag, pigmentasi, tak cepat penat - Testimoni kolagen



Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mengenai produk :

Siti Nor Kamilah

Shaklee Independent Distributor 
ID 885322
SMS/Telefon : 013-924 3387
E-mail : ohvitamin@gmail.com
Facebook : Siti Nor Kamilah

Kerja atau keluarga

Bagi wanita, terutamanya para ibu, pasti selalu mengalami dilema dalam memilih kerja atau keluarga. Tambahan pula kalau anak dah berderet. Saya pun salah seorang daripadanya. Teringat lagi masa hari pertama bekerja selepas cuti pantang selama 3 bulan. Hampir menitik air mata masa nak tinggalkan Siti Khadijah dengan pengasuhnya. Tapi dapat saya tahan. Malu kalau suami nampak. 

Tambahan pula si kecil saya tu masih menyusu badan sepenuhnya. Saya tak mampu melupakan 'moment' itu. Jika boleh memilih, sudah pasti saya akan memilih untuk menjadi suri rumah sepenuh masa. Itu cita-cita saya sejak sebelum kahwin lagi. Tak tahu kenapa, tapi itulah yang saya impikan. 


Kredit foto : merahitujambu.blogspot.com
                                                                                         
Buat masa sekarang, saya belum dapat merealisasikan impian saya itu kerana banyak faktor. Faktor utamanya, saya mempunyai hutang PTPTN. Kalau suami jutawan, takde masalah. Kalau tak kerja, takkanlah suami saya pula yang terpaksa langsaikan hutang tersebut. Juga faktor-faktor lain yang tidak dapat saya kongsikan di sini. 

Antara sebab saya nak jadi suri rumah - dapat jaga anak sendiri 24 jam, dapat menumpukan sepenuh masa untuk urusan rumah tangga (tiada istilah penat setelah balik dari kerja lagi), rasa lebih tenang apabila berada di rumah (sudah fitrah seorang wanita), bosan dengan politik di pejabat, sering rasa 'stress' dengan timbunan kerja dan panjang lagi senarai kalau nak letak kat sini. Apapun alasannya, memang saya suka sangat duduk di rumah. 

Sebelum ini saya tak nampak yang impian saya itu boleh direalisasikan. Rasa macam mustahil. Rasa macam kena kerja sampai pencen. Tapi kini saya dah mula nampak jalannya. Agak-agak apa ye? Jawapannya tentulah dengan bisnes Shaklee.



Siti Nor Kamilah

Shaklee Independent Distributor 
ID 885322
SMS/Telefon : 013-924 3387
E-mail : ohvitamin@gmail.com
Facebook : Siti Nor Kamilah

Wednesday, 10 April 2013

Suplemen VS Healing crisis

Salah satu perkara penting yang perlu diketahui apabila mengambil suplemen ialah healing crisis atau krisis penyembuhan. Hampir semua orang akan mengalami krisis penyembuhan ini, bergantung kepada tahap kesihatan seseorang. Pengalaman saya sendiri, mengalami demam panas selepas mengambil alfalfa. Mungkin juga kerana kurang minum air salah satu faktor penyebabnya. 

QWhat is healing crisis?

A:Healing crisis is a process in which the body undergoes an intense period of cleansing and rebuilding. As part of the healing process the body will begin to discard toxic residues which have build up in your body over the years.During the process of toxic elimination, your body will experience some of the uncomfortable signs and symptoms, and this is recognized as healing crisis. In Chinese Medicine philosophy, true healing should always be preceded by a healing crisis.

QWhy is healing crises happen after taking health supplements?

A:According to Professor Yoshio Niwa, an expert in molecular nutrition,when we increase our nutrients intake, the nutrients will react with the oxygen in the body. And this reaction actually promotes and stimulates the body organ to perform harder to do cleansing, eliminating, replaces old tissues with new tissues, balancing etc. For example, you may be experience more skin rashes, more bowel movement, and these is a sign of the body is going through an intense detoxification. Imagine if your body is like the rusty iron pipes, and when you put in some rust agent or pipe cleaner, initially more rust will be coming off from the wall of the pipes (toxic), and that may make you feel worse and more dirt flooding around the pipe.But after the rust is all cleanse, then the pipe will become nice and clean again.

QIs healing crisis a good sign?

A:Yes. Healing crisis is a sign that shows that the treatment or the supplement that you are taking is working. Some people might think that their symptoms got worst, but instead it is a process of natural healing and it is absolutely a good sign to have to move towards to a real healing process. Generally, healing crisis only happen on healthy person as it indicates that your vitality is still strong enough to create a response on the biological changes during the healing process. However, when there is no healing crisis, it may be because either the person is toxins free and is on optimum well balanced health, or he/she’s vitality is too weak and the body is unable to go through any healing process.

QDoes everyone experience the same signs and symptoms during healing crisis?

A: Everyone is different. Some people experience healing crisis right after he/she took the supplement and others will only occur after a month or two. The severity is also different. The more toxic one’s bodily systems are, the more severe the healing crisis.

QGenerally, how long does healing crisis last?

A:It depends on the individual’s health condition. It may lasts for 2-3 days or months.

QMany people feel better after taking supplement, but I have been using supplement for a while, and I did not notice any difference at all, why?

A:Generally, after 1 to 2 months of supplementation, you should feel some changes (eg. Increase energy, better bowel movemet, etc.) If you did not notice any improvement, the possible explanations are:
1.You did not consume regularly
2.You did not follow the recommended dose
3.Afraid of the healing crisis may be too intense, stop taking all together
4.Poor diet and life style
5.Chronic disease, requires a longer period to recover
6.Chronic condition

Healing crisis sign and symptoms

Healing Crisis
Possible Reasons/Causes
Lethargy, sleepiness
Acidic body, poor liver function, over exhausted, need more rest
Headache, heavy headed
High blood pressure, sign of detoxification
Fever, slight fever, restlessness
Increase metabolism, stimulate body immune function
Diarrhea, increase bowel movements, passing out a dark, smelly stool, foul-smelly urine
Sign of detoxification, accumulated waste and residue in the colon
Flatulence, gassy stomach
Poor digestive system
Break out, rashes, itchy skin, bad sweat, mucus secretion, dandruff
Poor liver function, poor colon health and elimination system
Mucus production such as, phlegm, running nose
Poor lung function, passing out phlegm is also a sign of detoxification
Nasal bleeding
May be a sign of anaemia
Muscles and joints are aching and pain
Acidic body, toxins accumulated at the affected area
Increased pain in affected part of body
Speed up the healing process
Insomnia or hyperactive
Poor nervous system
Irregular period, changes in period, itchy bottom, increased mucus secretion
Hormonal imbalance, in the process of hormone regulation
Bleeding with bowel movements
May be haemorrhoid
Dizziness, hunger
Hypoglycemia, anaemia
Nausea, constipation, hiccups
Poor digestive system, liver problem
Slight edema (swelling)
Kidney problem


Reference: Dr. Mary Ruth Swope, Columbia Unversity

Kredit : mamafaiz.com

Jika anda mengalami salah satu daripada tanda-tanda di atas, tidak perlu risau. It's a good sign! Jika perlu, kurangkan dos pengambilan dan yang paling penting, tingkatkan pengambilan air masak. Bagi yang mengalami krisis penyembuhan yang teruk, perlu bersabar. Teruskan pengambilan. Insya-Allah lama-kelamaan akan hilang. Hubungi saya jika mengalami sebarang kemusykilan berhubung krisis pemulihan jika anda membeli daripada saya.  

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR - ID 885322
Siti Nor Kamilah
SMS/Telefon : 013-924 3387
E-mail : ohvitamin@gmail.com
Facebook : Siti Nor Kamilah

Tuesday, 9 April 2013

Kulit cantik dan jeragat pudar - Testimoni kolagen




Kolagen Shaklee merupakan produk terbaik untuk kecantikan kulit. Memang tak dapat dinafikan lagi. Lihat sahaja testimoni ini yang diambil daripada group tertutup Shaklee. Memang buat saya 'jealous'. Kena rajin-rajin makan kolagen ni kalau nak dapat kulit cantik bak telur dikupas. Apa kata pengguna kolagen yang juga merupakan pengedar Shaklee ni?

''Picture dua-dua ni memang picture asli. Tak pakai mekap ke apa. Sebab tu korang boleh tengok lagi kesan pigmentasi yang semakin samar-samar tu. Kalau sekiranya saya apply foundation memang kesan tu hilang rata je dengan kulit. Dulu kakak saya sendiri selalu suruh saya guna naturactor bagai hehehe. Cuma saya sendiri masih pelik kalau bersih tang-tang. Dah bertahun-tahun dengan jeragat ni. Semakin teruk bila mengandung. Menjadi-jadi.

Jadi saya ambil keputusan. Biarlah saya tunggu hilang sendiri je dengan suplemen Shaklee ni. Tak payah susah-susah nak sembunyikan. Sebab saya yakin ia akan hilang. By the way umur saya masih 24 tahun (Salam perkenalan. Saya mama 3 anak kecil. Ramai pulak duk pm saya panggil akak. Segan hikhik).

Kesan utama collagen ni. Sangat terasa kulit kita lembut je. Semakin cerah bukan kat muka je. Tapi semua-semua. Kesan calar-calar, sunburn. Semua takde dah. Sebab saya dulu ni memang ahli persatuan. Aktif berjemur, berkhemah sana sini.''

Memang marvellous! Selama ni saya ingatkan nak cantik kena pakai kosmetik. Rupanya saya silap. Dengan suplemen nyata lebih berkesan. Kecantikan dari dalam - bak kata orang. Jadi jika inginkan kulit yang cerah, lembut, bebas jeragat, bebas parut dan  lain-lain lagi, anda tahu produk apa yang perlu anda ambil. 

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mengenai produk :

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR - ID 885322
Siti Nor Kamilah
SMS/Telefon : 013-924 3387
E-mail : ohvitamin@gmail.com
Facebook : Siti Nor Kamilah

Sunday, 7 April 2013

Kalsium untuk ibu hamil dan menyusu


Kalsium sering dikaitkan dengan gigi, tulang dan sebagainya. Sebenarnya, banyak lagi kepentingan kalsium yang perlu kita tahu, terutamanya untuk ibu hamil dan menyusu. Kali ini saya ingin kongsikan satu artikel yang sangat menarik tentang kalsium yang dipetik daripada Kosmo Online. 
............................................................................................................
Kurangkan komplikasi semasa meneran
APABILA bercakap mengenai kepentingan kalsium, kebanyakan daripada kita sering kali merujuk zat itu hanya untuk kanak-kanak sebagai sumber tumbesaran tulang. Bagi orang tua pula, ia penting bagi mengelakkan pereputan tulang. Jarang sekali orang muda atau yang berada di usia pertengahan mengambil berat mengenai pengambilan kalsium dalam struktur diet harian mereka.
Selain diperlukan golongan dewasa yang aktif, tahukah anda bahawa kalsium adalah zat yang amat penting bagi ibu-ibu hamil? Kekurangan pengambilan kalsium atau kealpaan dalam memberi tumpuan terhadap zat kalsium sebenarnya boleh menyebabkan komplikasi semasa meneran saat-saat melahirkan anak. Lebih buruk, kesannya akan berterusan sehingga usia tua.
“Saya terkejut apabila ada doktor yang tidak mempraktikkan pemberian pil kalsium kepada ibu-ibu mengandung ketika membuat pemeriksaan bulanan. Kalsium dilihat sebagai satu zat yang amat penting di samping zat besi, folik, potasium dan lain-lain,” kata pembuka Pakar Obstetrik dan Ginekologi Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya (PPSDSJ), Dr. Delilah Ahmad.
Beliau yang mahu semua ibu hamil tidak memandang remeh keperluan kalsium juga berharap agar golongan suami turut mengambil peranan mengingatkan pasangannya. Apabila berjumpa doktor dalam sesi pemeriksaan, pasangan dinasihatkan agar jangan segan untuk meminta pil kalsium di samping mengamalkan diet tinggi zat kalsium.
“Sebanyak 75 peratus ibu-ibu hamil tidak mengambil keperluan kalsium yang mencukupi dan ketidaksedaran ini akan memberi kesan kepada mereka khususnya pada semester ketiga mereka mengandung dan saat-saat melahirkan anak,” kata beliau. Jelas Delilah, ibu hamil lazimnya memerlukan 1,200 hingga 1,300 miligram kalsium sehari iaitu tambahan 300 hingga 500 miligram zat yang diperlukan orang dewasa. 
Ia bermakna seseorang itu perlu mengamal pengambilan susu segar sebanyak satu liter setiap hari. Delilah yakin, ibu-ibu sekarang kurang mengamalkan pengambilan susu, sama ada tidak meminatinya atau ada pula yang mempunyai masalah tidak boleh bertoleransi dengan laktosa. “Jika ibu-ibu hamil ini tidak suka mengambil susu, saya percaya terdapat banyak susu berperisa di pasaran khas untuk mereka. Pengambilan keju, dadih dan makanan yang berkaitan dengan susu juga boleh diamalkan bagi menggantikan susu. “Selain produk tenusu, ibu-ibu hamil boleh mengambil makanan pejal yang tinggi zat kalsium termasuk sayur-sayuran, buah-buahan dan ikan bilis, salah satu makanan yang mempunyai kandungan kalsium paling tinggi,” katanya.

Diet sumber asli
Kata Delilah, walaupun ibu-ibu itu dibekalkan dengan pil kalsium, mereka tetap perlu mengamalkan diet sumber asli seperti yang di senaraikan itu. Kalsium yang diambil itu amat berguna untuk kekuatan tulang khususnya bagi ibu-ibu yang memerlukan zat tersebut bagi kekuatan menanggung berat bayi secara fizikal. Selain itu, kalsium juga penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf dan untuk merehatkan otot sewaktu berlakunya kontraksi.
“Banyak penyelidikan dan kajian, atau lebih tepat kira-kira 14 kajian yang disenarai dalam Jurnal Persatuan Perubatan Amerika mendapati kalsium yang tidak mencukupi meningkatkan risiko praeklampsia iaitu gejala tekanan darah tinggi,” terang Delilah.
Keadaan itu dikatakan berlaku selepas 20 minggu kehamilan bersama dengan masalah lain. Difahamkan juga pra-eklampsia berpotensi membawa maut bagi ibu dan bayi akibat kenaikan tekanan darah tinggiSecara amnya, kalsium yang sedia dimiliki ibu akan diserap oleh bayi semasa dia membesar terutamanya dalam proses pembentukan tulang. Kesan paling ketara adalah ibu hamil akan kekurangan kalsium pada jumlah yang besar khususnya di akhir tempoh kehamilan. Kegagalan menggantikan kalsium yang diserap oleh bayi boleh menyebabkan ibu-ibu itu kehilangan gigi pada usia yang lebih muda daripada sepatutnya. Mereka juga berisiko tinggi menghidap osteoporosis.

“Mereka yang mempunyai ketumpatan jisim tulang yang sangat rendah akibat kekurangan kalsium dan berat tulang yang kecil berpotensi besar mengidap osteoporosis dan pada kadar lebih cepat. Untuk mengesan jisim dan densiti tulang, mereka boleh membuat pemeriksaan di hampir semua klinik umum,” katanya yang turut mencadangkan agar pemeriksaan itu dilakukan sebagai langkah memahami lebih lanjut keadaan tulang badan.
Kehilangan kalsium
Kehilangan kalsium dalam kalangan ibu hamil secara relatif lebih banyak iaitu sekitar tiga hingga 10 peratus berbanding wanita menopaus yang kehilangan satu hingga tiga peratus.
“Itupun sudah dikira banyak. Bayangkan dengan kehilangan lebih tujuh peratus? Kehilangan ini berpunca daripada permintaan yang tinggi terhadap kalsium oleh bayi,” terang Delilah.
Jika ada orang yang berpendapat pengambilan kalsium boleh dikurangkan selepas beranak, itu juga satu tindakan yang salah.
Sebenarnya, ibu-ibu khususnya yang menyusukan anak perlu terus mengekalkan pengambilan kalsium pada kadar yang sama. Kalsium diperlukan untuk mengiringi proses merehatkan otot rahim yang mengecut semula mahupun sewaktu kedatangan haid.

“Selain itu, pengambilan kalsium yang secukupnya didapati boleh mengelakkan masalah kekejangan sewaktu proses bersalin.
“Kekurangan zat itu juga boleh mengakibatkan masalah kesejukan dan kekejangan pada bahagian kaki. Kekejangan yang berlaku itu boleh mengganggu emosi ibu selain proses bersalin itu sendiri,” kata beliau merujuk kepada komplikasi yang paling digeruni ibu-ibu hamil.
Oleh yang demikian, Delilah menasihati ibu-ibu yang merancang hamil, sedang hamil mahupun yang sudah melahirkan anak supaya mengekalkan mengambil kalsium sama ada berbentuk suplemen mahupun daripada sumber semula jadi.
............................................................................................................
Setelah baca artikel ini, baru saya sedar tentang kepentingan kalsium semasa hamil dan menyusu. Masa mengandung dulu, saya kurang mengambil berat tentang pengambilan kalsium, susu pun jarang-jarang minum. Akibatnya, 3 batang gigi saya hilang sepanjang tempoh menyusukan Khadijah. Sayangnya. Tapi nak buat macam mana. Masa tu belum tahu tentang Shaklee. Untuk kehamilan seterusnya saya pasti akan mengambil Ostematrix a.k.a pil kalsium. Tak mahu dah hilang gigi. 

Kredit : mamafaiz.com
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mengenai produk :
Siti Nor Kamilah
SMS/Telefon : 013-924 3387
E-mail : ohvitamin@gmail.com
Facebook : Siti Nor Kamilah


Tuesday, 2 April 2013

Tak Perlu Lagi Inhaler - Testimoni OmegaGuard

Raihanna ada pneumonia & bronchitis. Payah nak jaga sebab sensitif dengan habuk. Makan kena pantang. Cuaca kena jaga-jaga. Eh,family yang tengok dia keluar masuk hospital pun tak larat. Sampai besar pun macam tu gak. Paru paru sensitif. Inhaler memang sentiasa ada.

Bagi Meal Shake tak jalan. Makan Vitamin C pun tak mahu. Vita-Lea dia muntah kata tak sedap. Penyudahnya, bagi makan omega guard. Asalnya niat nak redakan batuk. Tapi alhamdulillah nak jadikan jodoh, tak payah paksa makan omega guard. Sebelum pergi sekolah, raihanna ambil sendiri makan. Memang lega sangat, sekarang inhaler pun duduk je dalam bekas dah lama tak bukak. Cuaca berubah panas sejuk dia dah tahan. Dah dapat makan ice cream macam biasa takde pantang dah. Syukur sangat-sangat :-)

Nota : Diedit untuk memudahkan pembacaan.

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mengenai produk :
Siti Nor Kamilah
SMS/Telefon : 013-924 3387
E-mail : ohvitamin@gmail.com
Facebook : Siti Nor Kamilah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...