Tuesday, 17 January 2017

Ketahui 5 Tanda Penyakit Buah Pinggang Supaya Dapat Elak Dialisis

Penyakit buah pinggang antara penyakit yang agak 'popular' kerana biasanya disebabkan oleh kencing manis dan juga darah tinggi yang tidak terkawal. Bila di peringkat yang kronik, ia akan menyebabkan kerosakan buah pinggang.

Penyakit buah pinggang ini juga bukan terhad kepada orang tua sahaja, malah kanak-kanak juga berisiko. Lebih-lebih lagi dengan faktor pemakanan yang tidak sihat dan makan makanan segera. 

Buah pinggang berfungsi sebagai organ utama dalam mengeluarkan toksin dalam badan. Bila buah pinggang tidak dapat menjalankan fungsinya dengan baik, ia akan menyebabkan pengumpulan toksin dalam badan. 


Antara tanda-tanda penyakit buah pinggang atau buah pinggang rosak ialah :


  1. SAKIT PINGGANG - Sakit pinggang merupakan simptom yang paling biasa bagi penyakit buah pinggang. Ia mungkin berlaku pada sebelah kanan atau sebelah kiri sahaja. Bila di peringkat yang lebih teruk ia akan menyebabkan kesakitan di kedua-dua belah. 
  2. MASALAH KULIT - Apabila buah pinggang bermasalah, toksin tidak dapat dikumuhkan daripada tubuh dengan berkesan. Ia akan menyebabkan pengumpulan toksin dalam tubuh. Toksin yang terkumpul inilah yang akan menyebabkan gatal-gatal kulit, ruam dan kemerahan. 
  3. PERUBAHAN PADA AIR KENCING - Perubahan pada air kencing juga perlu diperhatikan. Antaranya ialah bau yang lebih kuat daripada biasa, warna yang lebih pucat atau lebih gelap, kencing berbuih macam air sabun, rasa sakit ketika kencing, sukar membuang air kecil dan juga terdapat darah dalam air kencing. Jika terdapat tanda-tanda di atas, jangan berlengah untuk mendapatkan pemeriksaan selanjutnya dengan doktor. 
  4. EDEMA ATAU BENGKAK - Bila toksin tak dapat dikumuhkan dengan baik ia akan menyebabkan edema atau bengkak pada tangan, kaki, buku lali dan muka. Jika pakai kasut, ia akan menjadi lebih ketat daripada biasa. Pada peringkat yang lebih teruk, ia akan menyebabkan bengkak paru-paru dan juga hati. 
  5. RASA SEJUK WALAUPUN DALAM PERSEKITARAN ATAU CUACA YANG PANAS - Salah satu fungsi buah pinggang yang penting ialah menghasilkan hormon erythropoietin yang berfungsi menghasilkan sel darah merah. Kekurangan sel darah merah dalam badan menyebabkan anemia atau kekurangan iron . Paras iron yang rendah menyebabkan individu tersebut rasa sejuk. Ia juga menyebabkan tubuh rasa lemah dan rasa letih yang kronik. 

Resveratrol dalam Vivix dapat membantu masalah buah pinggang. Walau bagaimanapun ia hendaklah diambil dengan pantauan doktor. Kami tidak sewenang-wenangnya mencadangkan pengambilan suplemen dengan terus meninggalkan pengambilan ubatan yang diberikan oleh pihak hospital. 




Berikut pula merupakan testimoni daripada seorang pesakit buah pinggang dan batu karang : 


Jangan tunggu sehingga buah pinggang rosak teruk baru nak dapatkan rawatan. Kerana jika dah di peringkat yang teruk dialisis terpaksa dijalankan. 

Promosi Vivix bulan ini. Beli 6 dapat 7 botol. Beli 2 diskaun 5%. Ingin dapatkan Vivix Shaklee? Sms/whatsapp 013-924 3387 (Kamilah) untuk order dan sebarang pertanyaan.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Friday, 6 January 2017

Tentang Sedekah

Sedekah yang paling biasa kita ingat ialah sedekah wang ringgit. Sebenarnya banyak lagi jenis sedekah yang boleh kita buat.

Macam Kak Kam sendiri sebagai pengedar Shaklee, sedekah yang paling biasa dibuat ialah sedekah ilmu. Ilmu ini dikongsikan di fb, blog dan juga lain-lain.

Jadi janganlah bataskan sedekah kepada duit semata-mata. Ilmu, masa, tenaga, kepakaran, dan banyak lagi yang kita boleh sumbangkan.

Juga, jangan ingat bila dah kaya baru kita boleh sedekah. Masa belum kaya lagilah kita dituntut untuk bersedekah. Di mana jika kita disempitkan rezeki, Allah suruh kita bersedekah. Jangan percaya, buat je. Itu janji Allah walaupun jika diikut pemikiran kita tak logik.


Allah Maha Berkuasa untuk memberikan keajaiban.


Hasil carian imej untuk sedekah



Ingin dapatkan produk Shaklee? Sms/whatsapp 013-924 3387 (Kamilah) untuk order dan sebarang pertanyaan.

Thursday, 5 January 2017

Cara Basuh Sayur Supaya Hilang Racun Serangga / Pestisid

Macam mana cara kawan-kawan basuh sayur? Ada yang guna garam. Ada yang guna cuka. Ada yang guna soda bikarbonat. Ada yang guna pencuci sayuran dan buahan yang boleh didapati di pasaran. Tapi yang mana satu yang terbaik ye?

Kenapa basuh sayur ni penting? Sebab kita tak tahu atau tak nampak racun serangga atau pestisid yang ada pada sayur. Kecuali kita makan sayur-sayuran organik sahaja. Ataupun sayur yang kita tanam sendiri. Memang tak payah risau pasal pestisid ni dan racun-racun yang lain.

Tu belum lagi cakap pasal cacing atau parasit yang ada pada sayur. Tapi tu bab lain. Bab #detoksparasit.


Makan sayur yang mengandungi pestisid dalam masa yang panjang akan menyebabkan kanser, kerosakan sistem saraf dan reproduktif, bayi yang dilahirkan cacat dan mengganggu sistem imun tubuh. Memang bukan boleh buat main-main.

Jika menggunakan pencuci sayur pula, satu kajian oleh University of Maine mendapati tiada perbezaan signifikan bila menggunakan pencuci sayur berbanding menggunakan air biasa. Malah, membasuh sayur menggunakan air adalah lebih berkesan berbanding menggunakan pencuci.

Jadi apa pilihan yang kita ada? Basuhlah sayur dengan Basic H. Ia merupakan pencuci serbaguna yang juga sesuai untuk mencuci sayur. Diperbuat daripada bahan semulajadi iaitu jagung dan kelapa dan tanpa toksid.

Kebanyakan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosove merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkkan hati dan ginjal. Basic H tiada semua ini mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain. Malah ia selamat jika tertelan sekalipun.

Yang best pasal Basic H ni, sayur yang layu pun boleh segar bila direndam dalam air dan dicampur dengan Basic H. Yang mana kalau rendam dengan air biasa takkan jadi macam tu.

Want to give it a try? whatsapp 013-924 3387.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...