Friday, 2 August 2013

Atasi Masalah Sakit Sendi dan Urat Tanpa Painkiller

Teruja. Promosi bulan Ogos ini jatuh kepada...Advance Joint Health Tablet (AJHT). Vitamin khusus untuk kesihatan sendi. AJHT ni bukan untuk orang yang berusia sahaja.
Sakit sendi di kalangan warga emas
 
Jangan tak tahu. Orang muda pun boleh dapat sakit sendi ni. Terutamanya mereka yang mempunyai berat badan berlebihan. 

Obesiti menyumbang kepada sakit sendi

Bagi wanita pula sakit sendi biasanya dialami oleh mereka yang suka memakai kasut tumit tinggi. Kasut tumit tinggi memang cantik. Siapa yang tak suka kan? Saya pun suka. Tapi suka tengok je la hehe. Bahaya kan? Nak kelihatan cantik tapi sengsara yang dapat. 


Kasut tumit tinggi


Ilustrasi kesan memakai kasut tumit tinggi

Selain itu, golongan yang berisiko untuk mendapat sakit sendi ialah ahli sukan atau atlet. Tidak kira apa jenis sukan, golongan ini sering terdedah dengan kecederaan akibat terseliuh, jatuh dan sebagainya. 

Atlet berisiko untuk mendapat sakit sendi

Kebiasaannya apabila sakit sendi menyerang, tiada penawar lain yang dicari melainkan ubat tahan sakit atau painkiller seperti Paracetamol, Aspirin atau NSAIDs (Mefenamic acid, Ketoprofen, Indomethacin dll). Dalam jangka masa pendek mungkin sakit itu akan hilang, tapi sebenarnya ia tidak memulihkan ataupun menyembuh penyakit. Pengambilan ubat tahan sakit dengan dos tinggi dan berterusan dalam jangka masa yang lama boleh merosakkan buah pinggang, hati dan permukaan dalam perut dan usus.

Selain itu, ia juga mungkin menyebabkan ketagihan jika diambil dalam jangka masa yang lama. Jika diambil secara berlebihan pula, akan menyebabkan keracunan dan kesan toksid, lebih-lebih lagi jika diambil tanpa pengawasan doktor. 

vitamin dan suplemen untuk sakit urat







Kini ada alternatif yang lebih selamat untuk masalah ini. AJHT dihasilkan daripada bahan semulajadi dan yang pastinya tiada kesan sampingan.

Bahan-bahan yang terdapat dalam AJHT :
  • Ekstrak Boswellia 
  • Ekstrak jagung : sumber glukosamin yang pekat  - Glukosamin membantu meningkatkan pelbagai gerakan, mobiliti dan fleksibiliti.
  • Vitamin C
  • Zink, kuprum dan manganes


Ciri-ciri :
  • 100%  bebas kekerang
  • 100% vegeterian
  • 100% bebas kondrotin (untuk penyerapan glukosamin yang baik)
  • Hanya dua biji sehari
  • Kaplet yang mudah ditelan
  • Tiada perasa tiruan, pemanis atau pengawet
  • Bebas gluten

Ia terbukti secara klinikal mampu :
  • Menggalakkan mobiliti
  • Meningkatkan fungsi sendi
  • Meningkatkan fleksibiliti
  • Menyokong kesihatan sendi untuk jangka masa panjang

Keistimewaan AJHT Shaklee :

  • Ia juga istimewa berbanding suplemen untuk kesihatan sendi yang lain yang terdapat di pasaran kerana AJHT tidak mengandungi kondroitin, satu bahan yang terbukti dalam ujian klinikal menghalang penyerapan glukosamin. 
  • Hasil ujian klinikal yang dijalankan, AJHT mampu meningkatkan keselesaan sendi dalam masa 5 hari sahaja. 

Jadi usah ragu-ragu lagi. Jika anda mempunyai alternatif yang lebih baik berbanding 'painkiller' yang memudaratkan, kenapa tidak anda cuba. Harga runcit untuk AJHT ialah RM 124 sebotol. Ia mengandungi 60 kaplet. Tapi untuk bulan ini sahaja-Ogos ada tawaran istimewa untuk anda. Nak tahu tawaran istimewa tersebut? Hubungi saya segera, sebelum kehabisan stok.  





Siti Nor Kamilah

Shaklee Independent Distributor 
ID 885322
SMS/Telefon : 013-924 3387
E-mail : ohvitamin@gmail.com
Facebook : Siti Nor Kamilah


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...