Friday 24 August 2018

Masa Exercise Yang Paling Baik

Semalam semasa sedang menjemur kain di depan rumah, ada 2 orang tengah jogging aka berjalan, lalu depan rumah. Sorang perempuan, sorang lelaki. I guess they must be adik-beradik. Masa tu dah lewat dah. Pukul 10 lebih. 

Ting! Tiba-tiba dapat idea. Why not saya pun turut jogging di kawasan perumahan ni je, tapi jogging waktu pagi la. Lepas subuh ke. Dapat sejam sehari pun ok sangat dah. 

Kalau malam, tak berapa sesuai kut. Lagi pun, tujuan exercise supaya kita bertenaga tak tercapai la. Pulak tu, lepas exercise, tidur. Jadi memang tak sesuai untuk saya. 

Apa pun, saya berterima kasih sangat kat adik tu yang beri ilham kepada saya untuk start jogging. Ye dah lama sangat nak jadikan ia sebagai rutin tapi masalahnya tak start start pun. 

Bukan saya je yang kena turunkan berat badan sebenarnya. Khadijah pun. Makin hari makin buncit perutnya tu. Nak buat macam mana, makan tak pernah tak berselera. 

Jadi ada lebih kurang 4 bulan je lagi nak habis 2018 ni. Tak kira saya mesti dapat berat badan ideal iaitu 55 kg pada 31 Disember 2018 ni. 

InsyaAllah esok nak start. May Allah ease. 


No comments:

Post a Comment