Wednesday 30 December 2015

Tanda-tanda Kanser Serviks atau Kanser Pangkal Rahim

Kanser serviks atau kanser pangkal rahim merupakan kanser dengan kadar kematian yang tertinggi di Malaysia selepas kanser payudara. Pada peringkat awal biasanya kanser serviks tidak menunjukkan tanda-tanda yang jelas. Ia boleh dikesan di peringkat awal jika menjalani pemeriksaan Pap Smear secara berkala. 

Antara tanda-tanda kanser serviks ialah :
  • Pendarahan haid yang luar biasa 
  • Pendarahan di antara haid
  • Pendarahan selepas menopause/putus haid
  • Rasa sakit pada peranakan
  • Sakit sewaktu 'bersama' dengan pasangan
  • Pendarahan selepas 'bersama' dengan pasangan
  • Lendiran luar biasa daripada vagina 

Jika mengalami salah satu daripada tanda-tanda di atas, cepat-cepat jumpa doktor. Biasanya masalah utama di kalangan kita ialah malu untuk mendapatkan rawatan. Jika dapat dikesan daripada awal, mungkin kanser serviks ini dapat dikawal daripada merebak ke bahagian badan yang lain. Dan seterusnya dapat menyelamatkan nyawa pesakit. 

Jika telah disahkan mengalami kanser serviks, selain mendapatkan rawatan di hospital, pesakit juga boleh amalkan Vivix Shaklee yang telah pun dibuktikan secara klinikal dapat menghalang pertumbuhan sel abnormal yang menyebabkan kanser. 




Vivix mengandungi asid ellagik yang dapat merencatkan sel kanser. Ia sangat berkesan dalam chemoprevention iaitu menghapuskan keperluan kepada kemoterapi.

Kanser memang penyakit yang membawa maut, sekiranya tidak mendapat rawatan awal. Jika ada di kalangan saudara mara atau rakan-rakan yang menghidap kanser, terutamanya kanser serviks, share info Vivix ini kepada mereka. 

Mudah-mudahan perkongsian info ini dapat membantu menyelesaikan masalah mereka dan seterusnya dapat menyelamatkan nyawa. InsyaAllah, kita cuma mampu ikhtiar tapi yang menyembuhkan ialah Allah jua. 


Untuk pertanyaan tentang produk Shaklee dan order sila hubungi:

 Kamilah 013-9243387



No comments:

Post a Comment