Tuesday 4 November 2014

Resepi Teh Tarik Sihat Penambah Tenaga

Siapa kat sini suka teh tarik? Sayalah salah seorangnya tu. Kalau pergi kedai makan confirm order teh tarik. Atau teh ais. Kalau kat rumah pula saya suka campur Cinch Tea dengan susu pekat manis. Sebab, saya kurang suka rasa Cinch Tea tu. Macam pahit-pahit sikit. Sebab Cinch Tea ni sugar free. Tapi disebabkan saya sukakan khasiatnya kerana memberi tenaga segera dan hilangkan mengantuk, Cinch Tea ni tetap saya ambil. Tapi kena campur dengan something baru saya boleh minum - madu, Performance Drinks, lemon atau susu pekat manis. 

Tapi sebenarnya tak elok minum selalu. Sebab susu pekat manis tu kan manis. Tak nak la dapat kencing manis pula. Bercakap tentang susu pekat manis, tiba-tiba teringat kat cikgu saya masa sekolah rendah dulu. Kami panggil Cikgu Din je. Anak Cikgu Din yang belum pun bersekolah masa tu menghidap kencing manis kerana kegemarannya meratah susu pekat manis. Bahaya betul kan?

Sekarang saya nak share resepi teh tarik yang lebih sihat, iaitu tanpa menggunakan susu pekat manis. Sebelum ni tak pernah terfikir pun nak buat macam ni. Resepi ni saya dapat daripada FB Haji Roslan, salah seorang leader Shaklee yang telah 23 tahun menggunakan produk Shaklee. Kira otai la ni hihi. 

Resepi Teh Tarik Sihat 


Bahan-bahan :

1 mug air suam atau panas
2 atau 3 sudu besar Meal Shakes
1 sachet Cinch Tea

Cara membuat :

Masukkan Meal Shakes dan Cinch Tea ke dalam air suam dan kacau hingga sebati. Atau boleh juga isikan dalam shaker. Kemudian goncang. Nak lagi sedap boleh tambah ais.


teh tarik untuk ibu hamil
Kredit foto : Hj Roslan


Macam mana? Agak-agak sihat tak resepi ni? Confirm sihat kan? Jadi lepas ni bolehlah saya minum teh tarik tanpa ragu-ragu lagi. Tak perlu risau pasal kencing manis dah jika menggunakan resepi ini. Teringin nak mencuba teh tarik Shaklee ni? Boleh hubungi saya seperti maklumat di bawah :

Siti Nor Kamilah
ID 885322
SMS/Whatsapp 013-924 3387


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

1 comment: