Saturday 1 November 2014

Review Buku : Increase Your Financial IQ - Robert Kiyosaki

Saya baru saja habiskan buku Robert Kiyosaki - Increase Your Financial IQ (Edisi Bahasa Melayu). Sangat menarik! Terutamanya Bab 9 - Membangunkan Financial Genius kerana ia melibatkan minda separa sedar. Saya tak tahu macam mana nak explain tapi bila baca buku ni terlalu banyak ilmu yang saya dapat. Terutamanya berkaitan kuasa minda - something yang saya sangat-sangat minat dari dulu lagi. Banyak perkara yang saya dapat faham bila baca buku ni. 

Saya quote sedikit dalam bab ini :

Robert Kiyosaki
Quote dari Robert Kiyosaki

Saya sangat bersetuju dengan kata-kata Robert Kiyosaki tersebut. Bukan senang nak berubah jika persekitaran kita tak membantu, lebih-lebih lagi jika persekitaran kita negatif. Jadi nak tak nak, kita mesti keluar daripada persekitaran tersebut jika ingin berjaya. Memang agak sukar, tapi sekali kita dah keluar dari persekitaran negatif tersebut, fuh lega sangat rasanya. Saya pun dah alami perkara tersebut. Sebab tulah saya sokong pendapat Robert Kiyosaki 100%. 

Dan Alhamdulillah syukur sangat-sangat. Sejak menyertai keluarga besar Shaklee under Group Jutawan, saya telah temui persekitaran yang sangat positif yang saya cari selama ini. Di kala rasa down dan kadang-kadang tidak tahu kepada siapa harus diluahkan, saya sering mendapat motivasi atau jawapan kepada masalah saya melalui sharing mentor-mentor dalam Shaklee. Selalu sangat terjadi macam tu. Ajaib sungguh. Tak jadi nak rasa down hehe. Kenapa mentor-mentor? Kerana bukan setakat seorang sahaja mentor iaitu upline saya, malah upline yang atas-atas lagi.  

InsyaAllah saya akan kongsikan lagi tentang buku ini. Robert Kiyosaki ada beri pendapat berkenaan Network Marketing atau dalam bahasa mudah - MLM. Nak tahu sama ada pandangannya adalah positif atau negatif? Stay tune for more updates :)

Saya Pengedar Sah Shaklee :

Siti Nor Kamilah
ID 885322
SMS/Whatsapp 013-924 3387 

No comments:

Post a Comment