Friday 5 July 2013

Vitamin Bulan Puasa Untuk Elak Letih Berpuasa

Diam tak diam dah nak masuk bulan puasa rupanya. Tak sampai seminggu lagi. Pasti ramai yang mencari suplemen atau vitamin bulan puasa untuk elak letih ketika berpuasa.

Dulu saya selalu mengalami masalah keletihan yang kronik ketika berpuasa. Sangat 'jealous' dengan orang lain yang nampak ceria dan bertenaga je semasa puasa. 

Nak masuk waktu petang mesti dah tak larat nak buat apa-apa. Rasa nak baring je. Tapi mana boleh kan? Balik kerja, nak masak lagi. 

Saya dah cuba macam-macam untuk atasi masalah saya ni. Termasuklah makan madu, tapi mungkin tak berkesan untuk saya. 

Selepas terbaca tentang Performance Drinks ni dalam salah satu blog, saya ambil keputusan untuk mencuba. Alhamdulillah, it works! 

Antara kesan positif yang saya dapat rasa : 

- Rasa lebih segar, energetik walaupun dah masuk waktu petang. Biasanya tengah hari tu dah rasa 'flat' sangat. 
- Dapat minum air masak dengan banyak berbanding biasa. Saya kurang suka minum air masak, jadi ketika sahur memang tak sampai segelas pun minum air masak. Dengan adanya Performance Drinks ni, Alhamdulillah dapat minum air dengan banyak kerana rasanya yang sedap. Sebelum ni oleh sebab kurang minum air, selalu rasa dahaga yang amat sangat menjelang waktu petang. Kadang-kadang tu rasa macam nak pengsan. Jadi jika anda menghadapi masalah untuk minum air masak, sangat sesuai minum Performance Drinks, walaupun bukan dalam bulan puasa.
- Tubuh badan rasa lebih sejuk. Yang ni saya tak pandai nak 'explain'. Cuba sendiri baru  tahu. Memang berbeza berbanding minum air masak biasa. 
 



Performance Drinks juga sangat sesuai untuk wanita hamil, menyusu dan juga kanak-kanak terutamanya yang baru belajar puasa. 



Puasa Semasa Hamil Tak Semestinya Lembik Lunyai. Tengok Betapa Cergas Makcik ni... from iReach HD on Vimeo.


Ia membantu mengelak hidrasi dan tiada masalah lagi untuk berpuasa penuh bagi kanak-kanak. Pendek kata, ia sesuai untuk seisi keluarga.

Ia merupakan suplemen yang paling minimum perlu diambil, terutamanya jika mengalami kekangan bajet. Cara penyediaannya juga sangat mudah. Cuma campurkan dalam air dan kacau. Untuk set yang lengkap pula, boleh ambil Set Mighty 3 Gems.

Berminat nak cuba? Hubungi saya segera: 

Siti Nor Kamilah

Shaklee Independent Distributor 
ID 885322
SMS/Telefon : 013-924 3387
E-mail : ohvitamin@gmail.com
Facebook : Siti Nor Kamilah


No comments:

Post a Comment