Tuesday 16 October 2018

Zink Untuk Masalah Rambut Gugur Yang Sangat Mudah dan Murah

Biasanya bila sebut sahaja masalah rambut gugur, perkara pertama yang terlintas di fikiran kita ialah nak cari syampu untuk rambut gugur. Sebenarnya syampu bukanlah satu-satunya kaedah yang dapat menyelesaikan masalah rambut gugur. 

Kadang-kadang, dah pun cuba macam-macam jenama syampu tapi tiada satu pun yang berkesan. Duit dah habis banyak. Masalah rambut gugur tak juga selesai. 

Untuk mengatasi masalah rambut gugur, kita perlu tahu puncanya dahulu. Antara puncanya ialah perubahan hormon, terutamanya yang biasa berlaku kepada wanita selepas bersalin.  Selain itu, ia juga disebabkan oleh stress, ubat-ubatan, penyakit seperti penyakit tiroid, dan juga kekurangan vitamin. 

Antara masalah kekurangan vitamin yang utama ialah zink. Keguguran rambut merupakan tanda kekurangan zink yang paling biasa dialami. Ini kerana, kekurangan zink menyebabkan sel-sel tubuh menjadi lemah, sehingga menyebabkan keguguran rambut. 

Zink merupakan antara mineral yang penting untuk rambut yang sihat dan kuat. Zink berfungsi dalam mensintesis lebih 200 jenis hormon dalam tubuh kita. Apabila ketidakseimbangan hormon berlaku akibat kekurangan zink, ia akan menyebabkan keguguran rambut. 

Zink Shaklee yang terbaru diformulasikan tanpa alfalfa. Jadi ia sesuai diambil oleh semua golongan termasuklah pesakit SLE. Jangan tunggu sehingga botak. Dapatkan zink segera. 


vitamin untuk rambut gugur, rambut gugur shaklee




*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. 

No comments:

Post a Comment