Monday 18 August 2014

Kisah Saya dan MLM

Once upon a time.

Dulu saya tidaklah anti-MLM tapi boleh dikatakan skeptikal jugaklah.

Siap pandang rendah lagi dengan orang buat bisnes ni, lebih-lebih lagi yang berniaga kecil-kecilan.

Lagipun dalam keluarga saya berapa orang je yang terlibat dengan bisnes. 
Entah macam mana saya boleh tersuka bisnes pun tak tahu.

Mungkin hasil dari pembacaan dan juga pemerhatian sendiri. Mula bisnes dengan sahabat saya semasa di universiti dulu.

Sejak dari itu banyak jugak MLM yang saya join :

- Zhulian
- Sureco
- Uptrend
- HPA


Kalau dikira, hampir RM 1000 juga modal yang saya keluarkan untuk mendaftar kesemua tu.

Tapi nampaknya rezeki saya bukan di sini. Saya tak condemn atau kata company tu tak bagus, cuma kurang passion yang membuatkan saya tak boleh bertahan.

Cuma HPA je yang saya masih guna produknya.

Kemudian saya join Shaklee setelah yakin dengan keberkesanan dan kehalalan produknya dan juga sistemnya yang patuh syariah.

Setelah join baru saya tahu. Indah rupa dari khabar. Cerita yang best2 je saya dengar.

Dan sehingga kini saya masih lagi setia di sebalik segala cerita yang tidak enak didengar tentang Shaklee. Kerana saya tahu apa yang mereka tak tahu.

It's ok to have different opinion. Tiada paksaan. Pilihan dan jalan masing-masing.

This is my way.

"MLM sudah terbukti menjadi sumber pendapatan yang berpotensi memberikan ganjaran yang lumayan, dan cabaran-cabarannya sesuai buat kita."
-Donald Trump, Why we want you to be rich.


Nak tahu 'keindahan' berShaklee? Kena join dulu la hehe

Siti Nor Kamilah

ID 885322
SMS/Whatsapp 013-924 3387
Call 09-690 3059

No comments:

Post a Comment