Saturday 24 February 2018

Bisnes Yang Sesuai Untuk Surirumah : Hanya Menggunakan Handphone dan Internet

Sekarang ni boleh dikatakan semua orang ada handphone atau lebih tepat lagi smartphone dengan internet. Kalau takde tu memang pelik la.



Tak macam dulu. Sekarang smartphone dah jadi satu keperluan. Macam makan dan minum. Tak boleh nak hidup kalau takde handphone. Betul ke?

Ya masih boleh hidup tapi rasa macam something missing la. Tambahan pula handphone yang murah pun dah boleh guna internet.

Nak tahu apa yang boleh kita buat bila ada kedua-dua ni : handphone dan internet? Ya. Semestinya jawapannya ialah kita boleh buat bisnes online.

Dulu bila sebut bisnes mesti kita terbayang modal yang banyak, sebuah kedai atau premis, pekerja, dan macam-macam lagi. Tapi tidak lagi sekarang.

Kalau ada handphone tapi takde internet pun masih lagi boleh mula bisnes. Masih boleh guna internet di cyber cafe atau pun Pusat Internet 1 Malaysia. Mudahnya bisnes online kan?

Kalau kita surirumah dan memiliki kedua-duanya, memang rugi jika tak mula bisnes online.

Daripada scroll newsfeed fb atau layan youtube, baik kita spend masa untuk mula bisnes. Dapat juga tambah pendapatan.

Siapa yang untung bila kita ada income sendiri? Kita juga yang untung.

Tapi nak bisnes apa? Sebenarnya terlalu banyak peluang bisnes. Nak ke tak nak je. Yang paling mudah dan bermodal rendah tentunya bisnes Shaklee.

Selain handphone dan internet, apa lagi yang diperlukan untuk mula bisnes Shaklee?

Hanya dengan pelaburan sebanyak RM 80.00. Kita dah boleh buka kedai online kita sendiri tanpa premis, kedai yang perlu dibayar sewanya, pekerja yang perlu dibayar gaji dan lain-lain lagi.

Kalau tak boleh spend masa berjam-jam untuk bisnes, paling kurang 1 jam pun dah memadai. Mungkin 1 jam yang biasanya kita guna untuk tengok drama tv3 petang-petang.

Atau mungkin 1 jam yang biasanya kita guna untuk scroll newsfeed fb. Ataupun 1 jam yang kita guna untuk tidur. Dengan syarat konsisten.

Tapi kalau nak income besar sudah tentu kita mesti spend lebih banyak masa untuk bisnes.

Nak mula bisnes Shaklee tapi masih ragu-ragu? Whatsapp saya - Kamilah 013 924 3387. Saya sedia membantu.

No comments:

Post a Comment