Monday 17 June 2019

Day 2 The Miracle Morning (17.6.2019)

Hari ni saya bangun 3.30 pagi. Tapi asyik menguap je. Sebabnya, tidur tak lena. Kejap-kejap terjaga.

Saya mulakan dengan tulis impian. Tips ni saya belajar daripada Grant Cardone. Perkara pertama yang beliau lakukan lepas bangun tidur ialah tulis impian, sejak dari dulu lagi, sebelum beliau berjaya lagi.

Bila rasa lapar (saya makan malam sebelum 7 petang), saya buat air dan makan roti.

Lepas tu tengok gambar impian 2019 saya dalam handphone. Exercise dalam 10 minit sahaja hari ni sebab rasa betul-betul tak larat. Berpeluh pun tak sempat.

Seperti biasa, buat amalan sunat dan solat subuh. Lepas subuh memang rasa mengantuk sangat. Jadi terpaksa la tidur dalam 30 minit.

Inilah masalahnya bila bangun awal sangat. Sebelum subuh dah rasa mengantuk. Walaupun dah minum nescafe bila bangun pagi tu.

Hari ni ke laut. Affirmation pun saya dengar kat handphone je sambil kemas bilik. Pukul 9.30 pagi, visualization, reading, silence dan scribing belum buat lagi.

Akhirnya saya berjaya buat visualization je. 3 lagi tu tak buat. Semoga esok lebih baik.


Kamilah Mustapa
Pengedar Shaklee Selangor
Call / whatsapp : 013-9243387 

No comments:

Post a Comment