Sunday 16 June 2019

Day 1 The Miracle Morning (16.6.2019)

Saya dah lama sebenarnya dengar audiobook The Miracle Morning tulisan Hal Elrod tapi belum benar-benar konsisten mengamalkan apa yang dibaca.

Lebih kurang 6 bulan je lagi dah nak habis 2019. Jadi saya cabar diri untuk buat The Miracle Morning setiap hari tanpa miss bermula dari 16.6.2019 hingga 24.11.2019.

Tujuan utama supaya saya dapat capai impian saya untuk 2019 ni. Terutamanya berkaitan kewangan dan juga kereta yang menjadi impian saya tahun ni.

Alhamdulillah hari ni saya bangun pukul 5 pagi. Buat amalan sunat sikit dan lepas tu solat subuh.

Tak boleh nak start 1 jam The Miracle Morning dari start bangun, sebab bagi saya masa sebelum subuh merupakan masa yang sangat penting untuk Dia dan juga untuk berdoa. Masa mustajab doa.

Saya sangat happy bila dapat bangun sebelum subuh sebab banyak perkara yang boleh saya lakukan. Lepas solat subuh baru saya start The Miracle Morning iaitu exercise selama setengah jam.

Mula-mula ingat nak keluar jogging tapi baru ingat yang sweater yang saya selalu pakai masa jogging kat ampaian.  Tak dapat la nak jogging.

Kalau jogging mesti best masa awal pagi ni. Udara sejuk. Tapi tak kesampaian pulak.

Kemudian saya tengok gambar impian saya kat Gallery dalam handphone. Lepas tu saya buat visualization.

Bayangkan yang saya dah capai impian 2019 saya. Lepas tu saya baca affirmation depan cermin.

Kemudian baca buku nota saya berkaitan sharing Tuan Afnan Rosli. Last sekali saya tulis jurnal kesyukuran.

Alhamdulillah untuk Day 1. Moga dapat istiqamah.


 

Kamilah Mustapa
Pengedar Shaklee Selangor
Call / whatsapp : 013-9243387 


No comments:

Post a Comment