Tuesday 17 July 2018

Treatment Untuk Rambut Gugur Yang Berkesan

Rambut gugur merupakan masalah yang biasa kita hadapi, sama ada lelaki atau wanita. Banyak petua tradisional yang boleh digunakan untuk merawat masalah rambut gugur seperti menggunakan santan, kacang hijau, minyak zaitun, minyak kelapa dara dan lain-lain-lagi. Tapi ia bukanlah satu perkara yang mudah untuk mengamalkan petua tradisional tersebut. Nak cari bahan satu hal, nak cari masa untuk buat rawatan tu pun satu hal.

Rambut gugur kalau dibiarkan akan menjadi lebih kronik hingga boleh menyebabkan botak. Tak dapat nak bayangkan jika rambut kita botak terutamanya bagi wanita. Kadang-kadang penggunaan syampu juga memburukkan lagi keadaan, walaupun syampu tu untuk rambut gugur kerana bahan kimia yang terdapat di dalamnya.
Bagi wanita, masalah rambut gugur ini sering berlaku selepas bersalin. Salah satunya berpunca daripada perubahan hormon. Selain itu, stress, penyakit tiroid dan kekurangan nutrisi juga menyebabkan rambut gugur. Salah satu sebab rambut gugur yang jarang kita dengar ialah kekurangan protein.

Rambut diperbuat daripada protein. Bila tubuh kita kurang protein, penghasilan protein tak perlu akan terjejas dan ini termasuklah pertumbuhan rambut. Rambut akan tumbuh semula bila pengambilan protein adalah mencukupi.





Justeru itu, pengambilan ESP Shaklee dapat membantu merawat masalah rambut gugur. ESP merupakan sumber protein daripada kacang soya non-gmo yang paling mudah untuk diambil. Hanya letak dalam air dan terus minum. Pengambilan yang konsisten dapat membantu mengatasi masalah rambut gugur.



Dapatkan TIPS EKSKLUSIF pengambilan ESP dengan setiap pembelian.  


*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. 

No comments:

Post a Comment