Sunday 11 March 2018

Teh Hijau Untuk Kurus Yang Paling Berkesan dan Dapat Memberi Tenaga


Bila sebut teh hijau, tak dapat tidak mesti kita kaitkan dengan nak kurus. Teh hijau = nak kurus. Sebenarnya, banyak lagi manfaat teh hijau untuk kesihatan.

Antaranya, dapat meningkatkan sistem imun, mencegah kanser, mengurangkan stress, mengurangkan kadar kolesterol, melancarkan peredaran darah, mengurangkan stress dan anti penuaan.

Teh hijau biasanya kurang digemari kerana rasanya yang agak pahit. Jika dicampur dengan gula, krimer atau susu pekat manis untuk menghilangkan rasa pahit tersebut, tak tercapailah tujuan untuk kurus tu.

Antara banyak banyak teh hijau, teh hijau matcha merupakan teh hijau untuk kurus yang paling berkesan dan dalam masa yang sama ia memberi tenaga.

Teh hijau matcha dilumatkan atau digiling menggunakan batu pengisar sehingga menjadi serbuk yang halus.  Di mana 100% kandungan daunnya digunakan, berbanding teh hijau biasa. Dan tentunya kandungan nutrisinya lebih tinggi berbanding teh hijau biasa.

Teh hijau matcha berbeza berbanding teh hijau biasa kerana kandungan antioksidannya 137 kali ganda lebih tinggi. 1 cawan teh hijau matcha menyamai nutrisi yang terkandung dalam 10 hingga 15 cawan teh hijau biasa.

Teh hijau matcha juga jauh lebih berkesan untuk menurunkan berat badan kerana mengandungi 3 kali ganda EGCG iaitu antioksidan berbanding teh hijau biasa.

EGCG meningkatkan kadar pembakaran lemak dan juga menghalang pembentukan sel lemak baru. Teh hijau matcha meningkatkan kebolehan tubuh untuk membakar kalori daripada 10% kepada 40%.

Kajian menunjukkan senaman sejurus selepas mengambil teh hijau matcha dapat meningkatkan pembakaran lemak sehingga 25% semasa bersenam.

Teh hijau matcha juga mengandungi klorofil yang bertindak sebagai agen detoks. Kandungan toksin yang tinggi menyebabkan ia sukar untuk dibuang daripada tubuh serta menyebabkan kadar metabolisme menjadi perlahan. Ini menyebabkan proses penurunan badan menjadi sukar.

Teh hijau matcha yang murah biasanya daripada China dan mengandungi campuran bahan lain. Manakala teh hijau matcha yang terbaik datang dari Jepun.

Teh hijau Shaklee mengandungi teh hijau matcha yang merupakan teh hijau organik dan juga bebas daripada campuran gula atau bahan-bahan lain. Sebab itulah harganya sedikit mahal berbanding teh hijau biasa.

Selain itu ia juga memberi tenaga sepanjang hari. Cuma pengambilan pada waktu malam perlu dielak kecuali bercadang untuk stay up. Sebab kita akan kekal cergas dan tak mengantuk.

Untuk pertanyaan dan order boleh whatsapp 013 924 3387 (Kamilah). 


No comments:

Post a Comment