Tuesday 21 June 2016

Vitamin Shaklee Untuk Gout


Assalamualiakum w.b.t.


Saya yong @ Norhafiza Bt Mat Yacaob. SID 961852Dulu saya consume set utk BF. Alfalfa dgn ESP. dan berjaya full BF anak no 2. 


Dalam masa ambik set ni saya rasa seluruh bahagian sendi saya macam berdenyut2. sampai la bulan 6 saya gi jumpa doktor panel saya. doktor suspek uric asid saya tinggi. dan dia ada tanya samada saya ada ambil apa2 susu yg berasaskan soya tak.


mungkin sebab dia tahu saya consume shaklee kot. saya cakap yer. so doktor ambil sample darah untuk test uric asid. dan nasihatkan saya suruh stop dulu dan pantang makan apa2 makanan yang menyumbang kepada masalah gout.


3 hari slps ambl sample darah. pihak panel call utk saya jumpa doktor utk explain pasal result uric asid saya. OMG!!! Memang saya terkejut sebab kandungan uric asid dalam badan mmg tinggi. bacaan dia 4.78MMOL sedangkan normal read utk Female antara 1.55-3.59.


Memang terkejut. so doktor nasihatkan saya untuk jaga pemakanan. dan next appointment 3 bulan selepas tu. Doktor bekalkan saya ubat tahan sakit dan ubat gout. memang saya tak makan laaa. just terfikir set gout jer.


Hari yang sama juga saya ambil set gout. budget set. omega dan alfalfa. Alhamdulilah. selepas consume 3 bulan. sample ke 2 darah diambil dan reading makin menurun. ke 3.3MMOL. Alhamdulilah smpai sekarang saya still ambil set ni. tapi stop alfalfa sebab pregnant. Memang agak risau sebab usia baru nak masuk 30 dah kena gout.


Syukur sangat2 sebab sekarang saya bebas dr GOUT.


Tq shaklee. sebab menyedarkan saya dari awal. kalau saya tak ambil set BF mesti saya tak dapat detect yang saya ada gout.


Shaklee membantu saya mengesan penyakit. Shaklee juga membantu saya menyelesaikan masalah saya.


Sekian.wasalam


NORHAFIZA MAT YACAOB
































Promosi JUN 2016. 
Beli 3 percuma 1 - Vitalea for Children, 
Meal Shakes dan Lecithin.


Untuk pertanyaan tentang produk Shaklee 
dan untuk order sila hubungi:

Puan Kamilah
ID 885322
SMS/Whatsapp sahaja : 013-924 3387
Facebook : Siti Nor Kamilah


No comments:

Post a Comment