Thursday 23 June 2016

Tempat Percutian Idaman Saya

Bila bercakap tentang wishlist travel ni, memang excited sangat.

Tak pernah jejakkan kaki ke luar negara pun lagi. Sabah Sarawak pun belum. 


Tempat pertama yang ingin saya pergi tentunya Mekah untuk menunaikan umrah. Target 2017. InsyaAllah.


Kemudian tempat pertama yang saya nak pergi selain Mekah ialah Jepun. 


Orang Jepun terkenal dengan ketepatan masa mereka. Jadi saya ingin sangat belajar tentang negara mereka. Sebab tu nak pergi sangat ke sana. 


Bila dapat tengok dokumentari atau tv show pasal negara Jepun memang saya tak lepaskan peluang. 


Antaranya Rasa Halal di Jepun, Jejak Jepun Zizan, Jejak Jepun Jihan dan banyak lagi.


Sambil berangan suatu hari nanti saya pun pasti sampai ke sini. 


Dan juga cakap dengan Khadijah "Nanti kita gi sini ye". 


Antara tempat yang ingin saya kunjungi di Jepun 


- Bamboo Forest

- Hitachi Seaside Park
- Hokkaido

Suka bunga jadi taman bunga memang jadi tumpuan saya.


Tak lupa juga nak tengok salji di Jepun.


Last but not least tentunya nak lihat pemandangan sakura yang indah tu. 


Tentang berapa bajet nak pergi ke sana saya kurang pasti lagi.


Yang pasti saya nak pergi bersama keluarga selama seminggu. 


Aku tak tahu bagaimana aku tahu, aku tak tahu bagaimana aku buat yang pasti aku buat dan dengan izin Allah aku berjaya menjejakkan kaki ke Jepun pada tahun 2018. 


Let's dream and work for it. What's your's?




Hitachi Seaside Park

Hitachi Seaside Park


Hitachi Seaside Park



Sakura 


Bamboo Forest




Untuk pertanyaan tentang produk Shaklee 
dan untuk order sila hubungi:

 Kamilah Mustapa
SMS/Whatsapp sahaja : 013-924 3387

No comments:

Post a Comment