Thursday 1 May 2014

Best Ke Shaklee? Tengok Macam Best Je

Masa belum join Shaklee dulu, curious juga la nak tahu. Best ke Shaklee ni? Tengok macam best je. Especially part income ribu riban tu. Dalam hati, bestnya kalau saya dapat income macam tu. Tapi boleh ke? Senang ke? Mesti susah ni. Sebab kena jual barang. Mana la saya reti bab menjual ni. Saya kan pemalu. 

Percayalah. Buat bisnes Shaklee ni tak best!
Anda tahu sebab apa?

Sebab :

1. Saya kena buat sesuatu tanpa disuruh. 

Mentor tak paksa pun. Saya akan guna apa-apa kaedah pun untuk banyakkan sales. Asalkan tak buat benda yang haram.

2. Saya kena banyak membaca. 
Bukan setakat ilmu marketing, macam-macam ilmu kena belajar. Dapat ilmu free pulak tu. Ni dalam group eksklusif Shaklee.


3. Saya kena jadi lebih kreatif.

Yelah. Otak memang sentiasa ligat berfikir. Apa lagi yang saya perlu buat untuk mencapai target saya. Update blog, sharing di Facebook, amalan rohani, Master Checklist. Yang tu memang dah wajib. 


4. Saya tak pernah cukup masa. 
Sampai tak pernah rasa bosan pun. Nak tengok tv pun rasa sayang. Apatah lagi nak tidur banyak-banyak. Orang yang dah dapat 6-7 angka sebulan pun tidur 3, 4 jam sehari, takkanlah saya yang belum dapat ni nak tidur 8 jam sehari. 

5. Saya terpaksa dapat ramai kawan.
Rakan-rakan bisnes, customer. Macam-macam orang yang saya jumpa. Yang bestnya ramai member Shaklee dah dapat 6 angka sebulan. Nampaknya tak lama lagi giliran saya pulak la. Hehe.

6. Saya terpaksa jadi positif.
Walaupun ada masanya down, tapi kena atasi cepat-cepat. 

7. Saya terpaksa dapat income yang tidak disangka-sangka.
Tapi atas usaha saya la. 3 angka ke, 4 angka ke, 6 angka ke. Sape nak bagi senang-senang kan? 

Tu sikit je tu, banyak lagi sebenarnya tapi kalau saya senaraikan kat sini takkan habis. Walaupun macam-macam cabaran dan halangan yang terpaksa ditempuhi, semua tu pasti akan dapat diatasi. 

Jadi kalau rasa banyak masa dan asyik bosan je, buatlah bisnes. Hidup anda pasti berubah. Full of colours.

Tapi kalau tak tahu nak buat bisnes apa, dan tiada modal, why dont you join us?





Hubungi saya jika inginkan maklumat lanjut mengenai keahlian Shaklee:

SMS/Whatsapp 013-924 3387
Siti Nor Kamilah 
ID 885322

No comments:

Post a Comment