Monday, 3 February 2014

Jerawat Susah Nak Hilang? Set Jerawat Shaklee Boleh Membantu

Lamanya blog tak ber'update'. Maaf ye. Jika ada yang ternanti-nanti entry baru daripada blog ni. Tuan rumah sedikit sibuk dengan urusan pindah rumah. (Bajet macam famous blogger hehe. Takpe. Fake it until you make it)

Hari ini kita bercerita tentang alfalfa. Alfalfa ni sebenarnya banyak sangat manfaatnya. Malah ia terkenal sejak zaman dahulu lagi. Tapi dalam entry kali ini saya nak fokus kepada manfaat alfalfa untuk masalah jerawat. 

Bercakap pasal jerawat, rasanya semua orang tension jika ada masalah ini terutamanya jika jerawat tersebut tumbuh dengan banyak, besar-besar pulak tu dan lebih-lebih lagi jika ianya adalah jerawat batu. Pakai mekap tebal-tebal pun tak dapat nak sembunyikan jerawat tu. Ok. Jangan tension tension dulu. Baca entry ni sampai habis. 

Antara faktor berlakunya jerawat ialah hormon yang tidak stabil, stress dan pemakanan. Jadi sebenarnya masalah jerawat ini harus dirawat dari dalam, bukannya secara luaran sahaja dengan memakai krim jerawat dan lain-lain lagi. 

Jika anda merasakan produk yang anda guna tidak berkesan, mungkin anda perlu pertimbangkan faktor ini iaitu detoks. Detoks penting untuk mengeluarkan segala toksin dalam tubuh. Jika tidak melakukan detoks terlebih dahulu, masalah jerawat sukar untuk diatasi. 




Jadi untuk masalah jerawat, cadangan suplemen yang sesuai ialah alfalfa, vitamin c, vitamin e dan b kompleks. Fungsi alfalfa dah pun saya terangkan seperti di atas. Manakala fungsi vitamin lain akan saya terangkan dalam entry yang lain. Oklah itu sahaja untuk kali ini. Nanti saya bercerita lebih lanjut tentang set jerawat Shaklee ni. Untuk sebarang pertanyaan sms/call 013-924 3387.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...