Wednesday, 11 September 2013

Testimoni : Kurus Dengan Shaklee

Antara produk Shaklee yang glamour ialah set untuk kuruskan badan. Ramai juga yang tanya. Betul ke Shaklee ni berkesan untuk turunkan berat badan? Kalau kurang yakin, mari kita tengok testimoni kurus dengan Shaklee ni.

Kredit : ibuhakimhaikal.com

-----------------------------------------------------------------------------------------
Ini lah saya sebelum dan selepas (sekaranglah tu)..


Saya mula sedar yang badan naik sejak anak ke 2 saya berumur 6 bulan. Selera makan membuak-buak. Dan badan juga bagai dipam-pam. Lagilah saya ni menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, saya tak boleh nak diet beria-ia. Jadi saya bedal je apa makanan yang terlintas di fikiran ni nak makan. Yang sangat sedihnya bila seluar jeans saya yang saiz 34 tu dah tak muat lagi huhu.

Jadi saya mula berazam nak muatkan semula seluar jeans yang saiz 34 tu. Sebab saya sayangkan seluar tu. Dan tambah lagi saya sayangkan badan saya yang slim masa anak dara dulu. Ceh. Slim ke haha.

Jadi jom saya sharekan apa yang saya buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul-betul dietnya dari bulan 6 2011 ni lah..


- Saya kurangkan makan nasi. Mula-mula makan dalam jumlah yang sedikit. Ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bulan macam tu lah. Memang susah nak biasakan tapi lama-lama saya jadi terbiasa.

- Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau.

- Saya kurangkan fast food(No KFC, No Pizza)

- Saya bersenam dalam rumah je. Senaman ape yang saya buat ye. Saya skipping dan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek-gelek kat pinggang tu lah.. ;) memang berpeluh. Mula-mula saya digelakkan oleh anak-anak dan suami huhu.

- Saya mula aerobik kat Taman Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah..baru mula 2 bulan..saya ambil program "Shape Your Body"..buat ape dengan program ni..sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemuk dengan beraerobik..memang terbaekkk..

- Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti mee hoon sup..mula2 memang tak seleralah nak makan tapi "alah bisa tegar biasa"..

- Saya banyakkan minum air masak..sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisme badan kita..

- Saya kawal nafsu makan saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api..haha..maklumlah saya orang N9..

- Saya menjalani proses detoks dengan HERB-LAX SHAKLEE..sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyingkiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku..maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam-macam terima jenis makanan..

- Saya istiqamah makan LECITHIN SHAKLEE sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya..dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29..macam tak caye je..tapi kene percaya... ;)


Memang lambat untuk saya dapatkan berat ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga..tapi dek NEKAD dan AZAM saya teruskan juga..seiringlah dengan USAHA..bukan angan-angan je..

Berat saya masa pakai baju oren kat atas tu lebih kurang 74kg..BMI terlebih berat badan..saya cuma nak dapatkan berat ideal je..dan sekarang berat saya lebih kurang 60kg..BMI berat normal..tinggi tak lah tinggi mane pun 159 cm..rasanya dah cukup kot berat takat ni..xmo kurus lagilah sebab banyak baju lama dah tak boleh pakai kena kecikkan..huhu..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nak kurus ni bukan senang. Makanlah produk yang paling mahal sekalipun, jika tidak sabar dan berdisiplin dalam mengawal pemakanan, tiada gunanya. Tapi kita ada pilihan untuk pilih produk atau suplemen yang boleh membantu mempercepatkan lagi proses menurunkan berat badan tersebut. 

Shaklee bukan sahaja menawarkan suplemen untuk kuruskan badan yang selamat, berkesan malah harganya juga mampu milik, jika dibandingkan dengan rawatan di pusat pelangsingan yang menelan belanja ribuan ringgit. Pendek kata, memang berbaloi untuk wang anda.

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang Set Slimming Shaklee, hubungi saya :

Siti Nor Kamilah

Shaklee Independent Distributor 
ID 885322
SMS/Telefon : 013-924 3387
E-mail : ohvitamin@gmail.com
Facebook : Siti Nor Kamilah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...